Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Сигнал «Увага всім!» Захисти себе сам!

 В старшому дошкільному віці діти мають знати, що у випадках аварії, загрози від стихійного природного лиха, радіаційної небезпеки, хімічного вибуху тощо на допомогу мешканцям міст та сіл приходить служба цивільної оборони.

З метою запобігання лихові, виникнення паніки та допомоги людям у збереженні життя та здоров’я, забезпечення порядку, звучить повідомлення «Увага всім!» у вигляді сирени, гудка.

Кожна людина повинна знати, що треба робити при цьому сповіщальному сигналі. Діти також не повинні лякатися, а діяти швидко та правильно:

—    якщо сигнал застав  на  вулиці, треба бігти додому, а якщо вдома відсутні дорослі — до найближчих сусідів, родичів, знайомих;

— у приміщенні треба увімкнути телевізор, радіо, послухати повідомлення;

— в квартирі, будинку треба зачинити вікна, двері, фрамуги, кватирки;

—   вимкнути електроприлади, світло.

 ПОЖЕЖА

 Діти старшого дошкільного віку мають засвоїти дві групи правил, що стосуються пожеж :

 —       правила попередження пожежі;

 —       правила поведінки під час пожежі.

 Для того, щоб діти засвоїли ці правила свідомо, вихователі повинні з’ясувати, які знання та уявлення мають діти про вогонь, пожежу:

 —       для чого людині потрібний вогонь;

 —       чому вогонь можна назвати ворогом;

 —       коли він стає ворогом.

 Використовуючи наочний матеріал (плакати, альбоми, кадри діафільмів, де ілюстровані небезпечні ситуації), треба підвести дітей до самостійного висновку:

  1. Що спричинило пожежу?

  1. Хто винен в цьому?

  1. Які трагічні наслідки події?

  1. Що треба було ро6ити, щоб запобігти лихові?

Можна залучити дітей до складання невеличких розповідей, казок, оповідань про недбайливе ставлення до сірників, про дитячі пустощі.

Бажано познайомити дітей з правилами користування електроприладами (телевізор, праска, пральна машина, електроплита). Доцільно провести екскурсії на харчоблок дошкільного закладу, показати дітям електричну плиту, щоб вони відчули тепло, жар від неї та засвоїли прості правила:

—       не можна класти будь-якІ речі на плиту;

—       не можна торкатися плити;

—       не можна гратися біля плити, бігати.

Під час творчої гри «Сім’я», діти звичайно відображають інтер’єр квартири, обов’язково використовують телевізор, радіоприймач, праску, газову плиту, пральну машину. В грі діти засвоюють важливе правило: виходячи з дому необхідно вимкнути електроосвітлення, електроприлади.

Профілактикою пожежі повинно стати дотримання дітьми таких правил:

—  гратися із сірниками, запалювати папір, пух тополі, траву, переносити вогонь;

—       без догляду дорослих розпалювати багаття;

—       займати вугілля в печі, гратися іграшками біля гарячої плити;

—   у відсутності дорослих вмикати побутові електронагрівальні прилади;

—   палити легкозаймисті речовини або перевіряти можливості їх загорання.

Доцільно познайомити дітей з правилом користування газовою плитою. Небезпека може статися у випадках виходу газу з приміщення (полум’я залило водою з чайника, загасило протягом).  Діти повинні зрозуміти, що запалювати газову плиту дітям без нагляду дорослих не можна. А якщо трапиться біда та відчувається неприємний запах в приміщенні, треба знати:

—            не можна вмикати світло;

—            не можна користуватися пошкодженими вилками, розетками, вимикачем;

—            необхідно якомога швидше відчинити вікна, двері;

—            покинути приміщення;

—            повідомити дорослих.

Другу групу правил складають правила поведінки під час пожежі:

—         необхідно повідомити про виникнення пожежі сусідам або кому-небудь з дорослих;

—        під час пожежі не можна ховатися у приміщення;·

—         якщо виникла пожежа на маленькій ділянці, нeoбxідно залити її водою, засипати піском;

—         збити маленьке вогнище за допомогою ковдри, будь-якої міцної тканини;

—       якщо в приміщенні є діти, які не можуть самі його покинути, необхідно негайно вивести їх на вулицю до небезпечного місця;·

—       якщо відсутні дорослі, слід зателефонувати за номером «101», повідомити адресу та своє прізвище. Не можна жартувати з викликом пожежної команди.

Коли пожежа виникла на вулиці під час вибуху та загорівся одяг, полум’я можна швидко погасити, притулившись одягом до стіни, дерева, або просто впасти на землю, та притиснутись до землі або підлоги (в приміщенні). Не можна бігти, якщо загорівся одяг, бо полум’я від повітря буде посилюватись.

Людину, на якій загорівся одяг, не можна накривати з головою ковдрою, бо в неї можуть пошкодитися органи дихання, гасити одяг на людині вогнегасником не можна — травмує шкіру потерпілого.

На емоційну сферу дитини глибоко впливають художні образи. Читання художньої літератури, обговорення ситуацій, залучення дітей до самостійного пошуку, рішення в певній ситуації можуть бути використані при роботі з книгою.

Орієнтовні питання для бесіди:

  1. А як би ти вчинив на місці героя?

  1. А що б ти зробив, якби це трапилось в твоїй присутності?

  1. А що б ти порадив бешкетникам?

  1. А як би ти допоміг потерпілим?

Зміст простих творів неодноразово обіграти в різних видах театралізованої діяльності. Дошкільнята з захопленням будуть гасити «кицькин дім», лікувати потерпілу кицьку тощо.