Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Ласкаво просимо, дорогі діти та їх батьки!
Колектив Уманського навчально-виховного комплексу № 24 вітає Вас.
На нашому сайті Ви зможете дізнатися про нашу установу, бути в курсі всіх подій, які відбуваються в наших стінах, познайомитись з тими, хто виховуває Ваших дітей.
Ми будемо щиро раді, якщо Вам у нас сподобалось
З повагою, Колектив НВК № 24.

Ритміка

Мета:

Засобами музики та танцю виховувати у дітей прояви  творчості,активності та самостійності, основи художнього смаку. Зацікавити   можливостями  передачі емоцій засобами пластики рухів, умінням керувати своїм  тілом, самовираження та самоутвердження, наявності простору для самоудосконалення.

Завдання:

  • навчити основним рухам народних, сучасних та класичних таночків відповідно до віку та індивідуальних можливостей,
  • ознайомити з основними положеннями екзерсису,контролю над моторикою, пластикою та координацією рухів.

Програма розрахована на 3 роки навчання: середнього дошкільного (4-5 р.) ,старшого дошкільного(5-6 р.).

Заняття проводяться 2 рази на тиждень,тривалість в середній групі -20-25 хв., старшій -25-30 хв..

Кожне заняття починається розвиваючими вправами , іграми, вправлянням біля станка в виконанні окремих елементів класичного екзерсису та навчальним тренуванням у виконанні основних рухів на середині залу.

Вивчення таночків передбачається на протязі 6-8 занять, репертуар  підібрано до мети гуртка, тобто народні таночки чергуються з характерними та класичними . Велика   увага  приділяється хороводним іграм  та  таночкам .В  хороводах  діти  не  лише  закріплюють  рухи , які  вивчалися, а і вчаться   рухатися  під  власний  спів , вправляються  в  перешикуванні , в  узгодженні  руху  під  час  колективного  виконання  таночків.

Завдання  програми  погрупованно  по  видах  діяльності , а не по годинах , що дає  змогу  під  час календарного планування  підбирати  і планувати  завдання  відповідно  не  лише  до  мети  заняття , а  і до  рівня  підготовленості  вихованців , засвоєння  ними  окремих  завдань , індивідуальних  здібностей  та  уподобань.

Крім  завдань  поставлених  в програмі , на  кожному  занятті  включаються  завдання  по  імпровізації  на теми  та  довільний  музичний  супровід. Репертуар  таночків  вивчених  на  гуртку  носить  ціленаправлений  характер:  для  використання  музичними  керівниками  під  час  свят , розваг , а також , як окремі  концерти  для  батьків , дітей ,та для  участі  у міських  творчих  конкурсах  та  змаганнях.

Навчально-тематичний план роботи хореографічного гуртка

(середня  група )

Назва розділу теорія практика разом
1 ритміка 1 9 10
2 танцювальнаазбука 1 9 10
3 танцювальніетюди ,хороводи та  танці 1 13 14
4 всього 3 31 34

Навчально-тематичний план роботи хореографічного гуртка

(старша  група )

Назва розділу теорія практика разом
1 ритміка 1 9 10
2 танцювальна азбука 1 9 10
3 танцювальніетюди ,хороводи та  танці 1 13 14
4 всього 3 31 34

Програма

Виддіяльності
 
Репертуар  Музичнийсупровід Години 
1 вправи
розвиваючі:
1.середнягрупа Конячки. Зайчики.Ведмежата. Кошенята. Горобчики . Жуки. Топ-топ. Хлоп-хлоп. Дудочка. Жабка. Барабанщик. народні  мелодії,сучасні дитячі пісні. 5
2.старшагрупа Велосипед. М’ячик.Журавлики. Поїзд.
Оленятка. Кошенята. Гойдалка.
народні  мелодії,сучасні дитячі пісні. 6
навчальні: 
середня
група
Ходьба . Легкий біг.Притопи . Підскоки.
Крок з притупом. Півприсідання. Прямий галоп.
народні  мелодії,сучасні дитячі пісні. 5
2.старшагрупа Півприсідання.Польки. Вальсова
доріжка. Галоп(боковий) Перемінний крок. Підскоки.
народні  мелодії,сучасні дитячі пісні. 6
  екзерсис:         
  1.середнягрупа Позиції рук : підготовча,1, 2, 3. Позиції ніг : 1, 4. Демі пліє. Жете. Соте. Батман тендю 4
2.старшагрупа Позиції рук : підготовча,1, 2, 3. Позиції ніг : 1,3, 4. Демі пліє. Гранд пліє. Батман тендю.Соте.
Пассе. Батман тендю жете.
6
2 ігри
1.середня група Курочка  та  півник.Лисичка  та  зайчата. Хто  швидше займе місце. Веселі музиканти. Діти та метелик. Гра з брязкальцями. народні  мелодії,сучасні дитячі пісні. 8
2.старшагрупа Пташиний двір.Карусель.Гра з хусточкою. Будь спритним. Гра Петрушок. народні  мелодії. 6
3 танці 
1.середнягрупа Зимові розваги.Журавлики. Гномики. Танок сніжинок. українські народні мелодії, сучасні дитячі пісні. 4
2.старшагрупа Кукарелла. Дощик.Метелиця.Журавлики. Дитячий вальс. українські народні мелодії, сучасні дитячі пісні. 6
4 хороводи 
1.середнягрупа Новорічний хоровод.Кривий танець. Кря-кря-кря. Філіпенко О. Міліч Г.Поліська. 6
2.старшагрупа Новорічний хоровод.Кривий танець. Полька.Танок з віночками. українські народні мелодії, сучасні дитячі пісні. 4

Показники засвоєння змісту

( середня  група  )

Вміти ходити в різному темпі,починаючи з носка.

  1. Вміти рухатися з предметами(хусточки,квіточки і т.д.)
  2. Вміти імпровізувати в такт мелодії.
  3. Перешиковуватися з колони,шеренги,водити хороводи по колу.
  4. Знати рухи українського танцю.
  5. Знати рухи сучасного танцю.

Показники засвоєння змісту

( старша  група  )

 Знати позиції рук,позиції ніг.

  1. Вміти ходити в різному темпі.
  2. Вміти перешиковуватися.
  3. Знати рухи українського танцю.
  4. Знати рухи російського танцю (хоровод ).
  5. Знати рухи сучасних таночків.
  6. Знати прості рухи бального танцю (крок вальсу ).
  7. Виконувати основні рухи класичного екзерсису.
  8. Вміти імпровізувати в такт мелодії.

ВИЯВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ІНТЕРЕСУ ДО ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Для організації діяльності точкою відліку є дитина з різноманіт­ними мистецькими потребами, схильностями, інтересами. Орієнтація на задоволення запитів дітей та їхніх батьків є гуманною

позицією щодо виховання та розвитку дитини, яка дедалі більше стає хорошою ознакою роботи сучасної навчальної установи. У за­гальній, навіть найкращій, програмі виховання і розвитку дитини, за якою працює  навчальний заклад, важко врахувати усе розмаїття інтересів. У ній наголошено на найголовнішому. Непросто охопити все те, що актуально сьогодні для конкретної дитини, до чого хочуть залучити  дитину батьки.

Виявити наявність дитячих мистецьких інтересів можуть допомогти спостереження вихователя і батьків за поводженням дитини вдома, в колі дітей групи, на музичних заняттях, святах, її висловлювання, побажання, самостійні прояви у вільний час. Незамінними є індивіду­альні бесіди з дитиною, батьками. Для такої роботи можуть знадобитися невеличкі опптувальники, перехресні анкети для дорослих і дітей.

Доречно скористатися такими питаннями: що подобається дивитися і слухати вашій дитині; чим вона полюбляє займатися на самоті, з од­нолітками, з близькими людьми; які художні задатки вона успадкувала від батьків; чи легко підхоплюється, почувши музику; чи любить вона танцювати, кружляти, пригадувати таночки, хороводи, які вивчила у навчальному закладі; чи комбінує дитина з елементів одягу костюми для імпровізованих або передбачуваних виступів; чи висловлює малюк свої враження, побажання у зв’язку із популярними телевізійними передачами; чи подобається йому дитячі виступи по телебаченню, в театрі тощо.

Вивчення інтересів безпосередньо через бесіди з дітьми доцільно проводити зі старшими дошкільниками. Менші діти, не завжди мо­жуть визначитися у своїх уподобаннях, що пояснюється недостатнім життєвим досвідом, відсутністю вибіркового ставлення до мистецтва. Спостереження батьків і аналіз вихователя стають тут вирішальни­ми.

Отже, навчання дітей хореографії можливе, якщо залучення до діяльності відбувається за наявності у них бажання, зацікавленості, схильності.

 СПІВПРАЦЯ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ

Не менш важливою умовою є зацікавленість і згода батьків спри­яти музично-хореографічній освіті своєї дитини. Співпраця педагогів з батьками може бути найрізноманітнішою.

Педагоги поважають культурні уподобання і традиції кожної роди­ни, вносять до змісту занять можливо танці греків, татар, якщо в групі є діти цих національностей. Для батьків є звичним відвідування дитячих занять і виступів, участь у спільних танцювальних імпровізаціях під час свята, позитивне ставлення до різних результатів діяльності дитини.

Бажано, щоб у сім’ї була дитяча фонотека з улюбленими мелодіями дитини, з танцювальною музикою, у виконанні дітей і дорослих. Така музика активізує дитину до самостійної танцювальної діяльності у сі­мейному колі. Батьки можуть підтримувати дітей, влаштовуючи спільні танцювальні розваги і виступи в колі своєї родини тощо.

Відвідування разом з дітьми балетних вистав, концертів дитячих са­модіяльних хореографічних колективів, конкурсів типу «Крок до зірок», фестивалів фольклорного танцю, концертних програм Державного ансамблю танцю України імені Павла Вірського, конкурсів сучасно­го бального танцю можуть стати сприятливими умовами виховання у дітей справжньої любові до мистецтва танцю, естетичних смаків, танцювальної та загальної культури тощо.

СПРИЯТЛИВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ЗАНЯТЬ ХОРЕОГРАФІЄЮ

Створення сприятливого середовища для хореографічної діяль­ності дітей в умовах навчального закладу є турботою керівництва закладу, музичного керівника і хореографа, а можливо, й батьків.

Для занять дітей хореографією найбільш придатним місцем у ди­тячому закладі є музична зала, особливо, якщо в ній уже вмонтовано у стіну так звані хореографічні станки, а одна із стін можливо обладнана дзеркалами. Такі зали є, хоча їх ще небагато. Загалом добре, коли у залі є станки і дзеркала, але з дошкільнятами та молодшими школярами  можна успішно будувати роботу і без них.

Ще краще, коли в навчальному закладі можна спеціально обладнати для хореографічних занять простору, краще квадратну або прямокутну світлу кімнату. В такій хореографічній залі наявність фортепіано — обов’язкова. Добре, якщо в ній підлога дерев’яна, не лакована, бо така небезпечна для дітей. Три стіни можуть бути обладнані спеціальними хореографічними станками: кругла й гладенька дерев’яна палиця вздовж стіни, міцно прикріплена до стіни і підлоги в кількох місцях. Орієнтовні параметри: діаметр палиці — 5—6 см, відстань від стіни — 20—25 см, відстань від підлоги 75—80 см.

На одній із стін бажано прикріпити дзеркала, висота яких становить орієнтовно «півтора зросту» високої дитини старшого дошкільного віку. Доцільно на одній із стін зали для унаочнення орієнтовних хореографіч­них еталонів прикріпити фотознімки або малюнки, на яких зображені діти в основних танцювальних позиціях, показано положення ніг, рук, тулуба, а також фото дітей, які стоять парами або у процесі виконання основних тренувальних вправ, наприклад, демї-плїє, батман-тендю тощо. Під кожним фото або малюнком мають бути розбірливі підписи з назвами зображуваної дії.

Таке облаштування приміщення створить особливу хореографічну атмосферу, допоможе дітям певним чином налаштуватися, зосередитися на музиці й пластиці, фантазувати й вигадувати власні рухи, насолод­жуватися улюбленою танцювальною стихією.

Можна прикріпити перед входом у залу на рівні очей дітей неве­личкий виставковий стенд для змінних дитячих фото, зроблених під час розваг, занять, концертів тощо. Поповнювати цей стенд можуть щомісячно батьки, діти, педагоги.

Календар
Ноябрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Окт    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930