Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Ласкаво просимо, дорогі діти та їх батьки!
Колектив Уманського навчально-виховного комплексу № 24 вітає Вас.
На нашому сайті Ви зможете дізнатися про нашу установу, бути в курсі всіх подій, які відбуваються в наших стінах, познайомитись з тими, хто виховуває Ваших дітей.
Ми будемо щиро раді, якщо Вам у нас сподобалось
З повагою, Колектив НВК № 24.

«Пропаганда здорового способу життя» «Оздоровчий комплекс»

1

     Мета даного комплексу — формування здорового способу життя та діяльності дітей шляхом забезпечення необхідних умов для життя, рухової активності, зміцнення фізичного та психічного здоров’я, укріплення імунітету, оздоровлення різних органів, гігієнічного та санітарного навчання, вироблення правильної життєвої позиції щодо занять фізкультурою та спортом, формування соціальної адаптації.

     Особливість даного комплексу — простота та доступність у використанні, в гармонійному поєднанні оздоровчих сил природи та людського організму з ціле направленими заняттями фізкультурою, спортом, творчими видами діяльності, педагогічними заходами та режимними процесами з теоретичною підготовкою вихованців до питань збереження життя та здоров’я.

Впровадження оздоровчого комплексу не потребує особливих затрат, але вимагає чіткої організації, системності, послідовності та контролю за досягненнями та недоліками в роботі.

Завдання, що реалізуються шляхом його впровадження в практику це:

  • сприяння вихованню здорового способу життя шляхом розвитку творчих здібностей та задатків;
  • впровадження партнерських стосунків між дітьми та дорослими ;
  • збереження фізичного та психічного здоров’я.

Спостерігаючи за розвитком дітей, слід відмітити не тільки нормальний приріст ваги та зросту, а і значне підвищення психологічних показників:

  • Підняття рівня самооцінки шляхом проведення спортивних та творчих змагань, фестивалів дитячої творчості, свят, розваг та інших міроприємств, які проводяться в закладі та на міському рівні;
  • Підвищення рівня психічних процесів ( працьовитості, вольових якостей, стійкості і концентрації уваги, розвиток пам’яті та мислення) як наслідок збалансованості харчування, фітотерапії та загартовуючи процедур, так і з допомогою додаткових занять фізичною культурою і спортом, занять в гуртках та секціях;
  • Зниження рівня тривожності , чому сприяє проведення музико та аромотерапії , заняття спілкування, загартування, ігровий характер навчальних занять;
  • Зменшення агресивності внаслідок можливості реалізувати свої потреби в діяльності, творчості, іграх та змаганнях;
  • Підвищення енергетичного рівня, що досягається не тільки завдяки харчуванню, фітотерапії та спортивно фізкультурним вправам , а і з допомогою створення доброзичливих стосунків між дорослими та дітьми, між дітьми, ефективній роботі з батьками по сприянню збереження створення позитивного мікроклімату утримання дітей вдома, здорового способу життя.

Аналізуючи зміни в розумовому розвитку слід відмітити значний зріст научуваності. В школі та і довкіллі немає відстаючих чому немало сприяє високий рівень працездатності, зниження рівня тривожності, страхів та відсутність стресових ситуацій під час навчання.

Духовно моральні якості виховуються в закладі теж комплексно і не останню роль відіграють в цьому заняття спілкування, проведення творчих вечорів, фестивалів, виставок тематичних свят та розваг.

Діти в практичній діяльності навчаються співпереживанню, умінню бути чутливими до оточуючих, безконфліктному спілкуванню, умінню керувати своїми емоціями, тобто засвоюють основні правила перебування в суспільстві пропускаючи їх через свої враження, почуття.

Під час занять, свят, розваг, зустрічей, діти краще навчаються основним правилам збереженню здоров’я , формується пріоритет здорового способу життя.

Одним з головних показників дієвості оздоровчого комплексу є те, що як учні так і дошкільнята ростуть життєрадісними, мобільними, успішними.

Прогнозовані результати:

  • система природного очищення організму(соки, фіточаї);
  • загартування дітей з використанням природних факторів (повітря, сонце, вода);
  • заняття з фізичної культури та спорту в гуртках, заняттях;
  • зміцнення імунної системи (масаж, збалансоване харчування);
  • забезпечення активного рухового режиму(спортивні свята, розваги, екскурсії, гурткова робота);

забезпечення психологічного комфорту( аромотерапія, музико терапія, психологічне розвантаження, створення атмосфери доброзичливості та спокою, психокорекція).

Що ж собою являє « Оздоровчий комплекс»?

 Здоровий спосіб життя дітей визначається такими параметрами:

  1. дотримання режиму дня;
  2. гігієнічних навичок;
  3. Раціональне харчування;
  4. Руховий та повітряний режим;
  5. Режим активної діяльності та відпочинку;
  6. Профілактичні заходи для збереження здоров’я.

В основі загартування лежить здатність організму відповідно реагувати на ті чи інші зовнішні подразники: температурні, світлові, механічні, хімічні.

У процесі загартування покращується здатність до регуляції тепла. Систематичне загартування допомагає організму боротись із захворюваннями, особливо із застудними. Під час загартування необхідно керуватись певними принципами: поступовість, систематичність.

Розрізняють загальні та спеціальні гартувальні заходи. До загальних належать: дотримання режиму дня, раціональне харчування, вживання соків, щоденні прогулянки на свіжому повітрі, денний сон, проведення аромотерапія, водно – сольовий метод загартування, гімнастики пробудження, відповідний одяг, повітряний та температурний режим.

До спеціальних належать суворо дозовані ультрафіолетові ванни, гімнастичні вправи, плавання.

 Водно сольовий метод загартування.

Проводиться після денного сну. На підлогу стелиться килимок, змочений в 10% розчині солі. Діти тупають і стрибають на доріжці, починаючи від 3 секунд (4 стрибки) поступово збільшуючи до 15 секунд.

Потім малята витирають ступні ніг об сухе махрове простирадло, розстелене також на підлозі.

Таке загартовування проводиться при температурі повітря в квартирі не менше + І8 С.

Діти ,які повернулися в НВК з лікарняного 1 — 2 неділі в загартуванні участі не приймають.

Пальчиковий масаж.

Так званий «горіховий» — затиснувши в долоні два волоські горіхи перекочують їх 2-3 секунди.

Це активізує енергетичні точки. Такий вид масажу використовується під час ф і з культ хвилинок на заняттях. У перервах між заняттями на фізкультурі.

Пальчикова гімнастика.

Для цього використовують набори пористих губок, маленькі дзиґи кольорові мотки ниток (для перемотування) шнурки для розв’язування та зав’язування вузлів, мозаїка для складання.

Крапковий масаж.

Використовується для старших дітей. Він полягає в масажі активних точок на тілі людини. Масажувати їх потрібно кінчиком вказівного або середнього пальців коловими рухами — спочатку за ,а потім проти часової стрілки 3-4 секунди в кожну сторону. Краще починати з легкого натискування поступово підвищуючи його.

Вправи краще виконувати вранці і перед сном.

Гімнастика очей.

Тривалість 5-10 хвилин. Масаж заплющених повік за допомогою легких колових рухів пальців, піднімання та опускання очей, рухи вліво і вправо, міцне заплющення очей з подальшим поглядом вдалечінь.

Фітотерапія.

Соки та фіто — чаї даються за 20-30 хвилин до прийняття їжі ,аби підвищити захисні функції організму поліпшити роботу  кишково шлункового тракту.

Чаї: шипшиновий, шипшино — калиновий, шипшино -горобиновий.

Соки: 1.абрикосовий-укріплює серцеві м’язи; 2.апельсиновий, виноградний допомагає нервовій системі; позитивно впливає на такі внутрішні органи, як нирки та печінка – очищує їх від токсинів;3.гранатовий сік допомагає при недокрів’ї;4. морквяний – покращує зір, апетит;5. персиковий , яблуневий укріплює серцеві м’язи, виводить з організму солі тяжких металів і навіть радіонукліди.

Гімнастика пробудження по Єфименко.

Проводиться лежачи в ліжку.

Основні позитивні сторони гімнастики пробудження.

  1. Дозволяє уникнути різкого відтоку крові від головного мозку.
  2. Лежачи забезпечується кращий режим діяльності серцево
    судинної системи, коли серцю не потрібно великої напруги,
    щоб перекачувати кров вгору.
  3. Перехід вправ від позиції лежачи до прямо стояння поступово
    забезпечує наростання тонусу м’язів, які підтримують
    хребет.

Гімнастика пробудження проводиться по віковим групам.

Вправи можна використовувати одні й ті самі. Але змінюється тривалість вправ, їх складність, деякі вправи, які діти не можуть виконувати, відкладаються на потім.

Може змінюватись тональність програм, міняються ігрові персонажі — суть залишиться приблизно однаковою.

Гімнастика триває від 8 до 15 хвилин, кількість вправ в комплексах може бути від 4 до 6 і від 8 до 10. обов’язковий музичний супровід гімнастики пробудження.

Підбирається легка, відносно спокійна музика, якою можна було б виразити теплий ранок, тихий плеск чистої морської води, шелест трави ,падіння сніжинок.

Комплекси гімнастики пробудження повинні проводитися в театрально ігровій формі.

Не використовуються в комплексах швидкі інтенсивні рухи, стрибки на місці і в русі.

Полоскання горла і порожнини рота.

Проводиться після обіду перед денним сном. Вихователь готує солоний розчин 2-3 %. Кожна дитина із свого індивідуального стакана полоще горло.

Аромотерапія

Проводиться під час денного сну ефірними маслами. Багатокомпонентний склад масел символізує широку область їх використання. Всі масла мають бактерицидну та антисептичну властивість, позитивно діють на нервову систему та механізм саморегуляції.

Для учнів проводиться перед початком занять в ігрових кімнатах .

В літню пору року в закладі функціонує хлюпальний басейн, який розміщений в дворі закладу. Таким чином до обіду та після сну діти з задоволенням хлюпочуться в ньому.

Основний принцип аромотерапії – профілактика, а основний метод – підвищення рівня імунної системи.

Всі аромо — масла мають бактерицидну та антисептичну властивість, позитивно діють на нервову систему та механізм саморегуляції. В ефірних маслах антибактеріальна активність прекрасно взаємодіє з низькою токсичністю і відсутністю побічних дій. Ароматичні масла виявляють пряму дію на органи дихання, усуваючи застійні і запальні реакції.

Ми проводимо аромотерапію під час денного сну. Для цього використовуємо аромолампи . В лампу наливаємо воду, в яку добавляємо невелику кількість ( 5 – 7 капель) ефірного масла, після чого запалюємо свічку. За рахунок повільного нагрівання води йде поступове насичення кімнатного повітря ароматами. Такий метод проводиться при закритих фрамугах і дверях, триває 10 – 15 хвилин.

В ароматах закладена велика цілительна сила. Дія ароматів на наш організм допомагає зняти стрес, підняти настрій, полегшити кашель, вилікувати простуду.

Ефірні масла в повітрі знищують бактерії, грибки, освіжуючи повітря натуральними ароматами.

Особливо часто аромотерапію потрібно проводити під час епідемії інфекційних захворювань.

Календар
Октябрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Сен    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031