Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Показники життєвої компетенції дошкільників з безпеки життєдіяльності

Знання та навички, яких мають набути діти молодшої групи на кінець навчального року

— Поняття про користь та небезпеку вогню;

— елементарні заборонні правила з пожежної безпеки;

— елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора;

— початкові правила поводження з незнайомцями;

— початкові знання про правила поводження з домашніми тваринами та правила безпеки при спілкуванні з ними;

— знання про існування отруйних грибів і ягід;

— заборонні правила поведінки біля водойми в літній та зимовий період;

— знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими, дрібними предметами;

— знання про небезпеку від гарячого;

— знання про поводження біля відчиненого вікна та балкону;

— вміння бігати стрибати, падати без травм;

— вміння грати в колективі однолітків, ділитися іграшками;

— знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.

Знання та навички, яких мають набути діти

середньої групи на кінець навчального року

— Поняття про корисний вогонь, причини виникнення пожежі, елементарні рятувальні дії під час пожежі;

— поняття про різні види переходів, дорожні знаки для пішоходів, правила поведінки в транспорті та біля дороги, а також правила катання на санчатах, лижах, ковзанах;

— знання правил поводження з незнайомцями та уявлення про наслідок забав у небезпечних місцях;

— більш розширені знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими та вибухонебезпечними предметами;

— елементарні знання про небезпеку самостійно користуватися ліками та термометром;

— уміння налагоджувати стосунки в мікрогрупі, виявляти товариськість;

— вміння дружити та запобігати сваркам;

— більш глибокі знання про отруйні гриби, ягоди, рослини;

— температурні травми та запобіжні заходи;

— взаємовідносини з чужими та домашніми тваринами;

— поводження на водоймі у різні пори року;

— знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.

Знання та навички, яких мають набути діти

старшого дошкільного віку на кінець навчального року

Самостійне виділення основних небезпечних чинників довкілля:

— уміти запобігати виникненню пожежі, знати правила пожежної безпеки вдома, уміти діяти при виникненні пожежі та знання про роботу пожежних;

— уміти використовувати елементарні засоби гасіння вогню при його локальній загрозі, уміти користуватися телефоном для виклику рятувальних служб;

— знати частини вулиці, орієнтуватися за світлофором та деякими дорожніми знаками; мати уяву про роботу ДАІ;

— засвоїти правила поведінки в транспорті та поряд з ним, мати тверду уяву про власну поведінку якщо загубився в незнайомому місці;

— мати навички безпечної гри м’ячем, катання на санчатах, лижах, ковзанах, роликах, велосипеді;

— відрізняти найвідоміші отруйні гриби від їстівних, засвоїти правила контакту з домашніми, дикими та безпритульними тваринами, мати уявлення про небезпеку та захист від комах, знати про поведінку в лісі, в полі, на водоймі в різні пори року;

— мати уявлення про взаємозв’язок живої та неживої природи з людьми, вміти поводитися так, щоб не зашкодити ані собі, ані оточенню;

— уміти обережно користуватись ножем, ножицями, голкою, виделкою;

— мати тверде уявлення про вибухонебезпечні предмети та небезпеку маніпуляцій з ними;

— мати уявлення про наслідок безпідставного користування ліками та можливі ртутні ураження при пошкодженні колби термометра;

— знати про небезпеку невмілого користування електричними та газовими приладами;

— мати елементарні теоретичні та практичні знання й навички з ЦО;

— мати уявлення про поведінку під час стихійного лиха (ураган, гроза, злива, повінь, землетрус);

— знати про шкідливий вплив радіації на все живе та мати уявлення про початкові дії при радіаційному забрудненні.

 Самодопомога:

— мати практичні навички надання першої медичної допомоги та самодопомоги при незначних пораненнях та пошкодженнях (носова кровотеча, опік, укус тварин, комах, незначне травмування шкіри);

— володіти навичками особистої гігієни з метою запобігання респіраторним, шкірним та кишковим захворювання;

— уміти чинити опір пропозиції запалити цигарку чи спробувати алкогольні напої, наркотичні речовини;

— знати про профілактику гельмінтозу та педикульозу;

— знати свою домашню адресу, вміти звернутися по допомогу до працівників міліції, викликати службу 101, 102, 103, 104.

Відчуття межі безпечної поведінки:

— твердо засвоїти правила спілкування з незнайомцями;

— знати про заборону самостійно користуватися ліфтом, а також перебування в ньому разом з чужою дорослою людиною;

— вміти долати страх;

— запобігати виникненню конфліктів з товаришами, мати уявлення про спілкування з незнайомими однолітками та підлітками;

— ідентифікувати себе як особистість, долати негативні емоції; виявляти активність без агресивності;

— розумно розпоряджатися власною силою, вважаючи за неприпустиме заподіяння будь-якої шкоди собі та іншим;

— володіти навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих.