Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Для Вас, батьки!

Розклад

Уроків початкової школи НВК №24 на І семестр 2016/2017 н.р.

Клас час урок Понеділок Вівторок Середа Четвер П’ятниця
1 клас 08.00-8.35
08.50-9.25
09.40-10.15
10.30-11.05
11.30-12.05
1
2
3
4
5
Укр.мова./П
Укр.мова/А
Математика
Читання
Фізкультура
Укр.мова
Укр.мова/А
Математика
Читання
Музика
 Укр.м.
Укр.м./П
Математика
Читання
Фізкультура
Індив.
Осн.здор.
Природозн
Природозн
Трудове нав
Обр.мист.
Р
Укр. мова
Математика
Читання
Фізкультура
2 клас 08.00-08.40
09.00-09.40
09.50-10.30
10.40.-11.20
11.30-12.10
1
2
3
4
5
 Читання
Математика
Фізкультура
Укр.мова/ А
Укр.мова./П
Р
Укр.мова/А
Математика
Музика
Читання
Укр.мова/Інф
Укр.мова/А
Математика
Фізкультура
Природозн.
Укр.мова/Інф
Індивід.
Англ.м./П.
Осн. здор
Обр.мист
Читання
Трудове навч
Природозн.
Математика
Фізкультура
Читання
Логіка
3 клас 08.00-08.40
09.00-09.40
09.50-10.30
10.40.-11.20
11.30-12.10
12.20-13.00
1
2
3
4
5
Читання
Фізкультура
Математика
Укр. мова/А
Укр.мова/інф
Індивід
Читання
Музика
Математика
Природозн.
Осн. здор
Читання
Фізкультура
Математика
Укр.мова/А
Укр.мова/А
П
Укр.мова/інф
Обр.мист.
Я у світі
Природозн
Укр.мова/А
Читання
Фізкультура
Математика
Труд. навч
Логіка/П
Р.
4 клас 08.00-08.40
09.00-09.40
09.50-10.30
10.40.-11.20
11.30-12.10
12.20-13.00
1
2
3
4
5
Укр.мова
Математика
Читання
Фізкультура
Інформатика
Індивід.
Укр.мова
Прородозн.
Математика
Музика
Англ. мова
Інформ/П.
Укр.мова
Математика
Фізкультура
Читання
Р
Укр.мова
Англ. мова
Математика
Обр.мист
Природозн
Логіка
Я у світі
Читання
Осн.здор
Фізкультура
Труд. навч.
П

 

ПОГОДЖЕНО
В.о. начальника управління
держпродспоживслужби
м. Умані
___________Кітов О.П
_________________ 2016
ЗАТВЕРДЖУЮ
Начальник відділу освіти
Уманської міської ради
Черкаської області
___________Мельник О.І.
________________ 2016

РЕЖИМ РОБОТИ

Навчально – виховного комплексу №24

2016/2017 навчальний рік

  1. Навчальні семестри

І семестр —  з 01вересня – 30 грудня 2016;

ІІ семестр —  з 23 січня – по 26 травня 2017.

  1. Канікули

Осінні –  з 24 жовтня по 30 жовтня;

Зимові –   з  03 січня по 22 січня;

Весняні – з 27 березня по 02 квітня.

  1. Тижневий режим роботи: п’ятиденний
  2. Тривалість уроків

1 клас – 35 хв

2-4 класи – 40 хв

  1. Режим роботи навчальної зміни

для 1 класу

1 урок – 08.50 — 09.25 перерва — 15хв

2 урок – 09.40 — 10.15 перерва — 15хв

3 урок – 10.30 — 11.05 перерва — 30хв

4 урок – 11.35 — 12.10

для 2-4 класів

1 урок – 08.00- 08.40 перерва — 20хв

2 урок –  09.00 — 09.40 перерва  — 10хв

3 урок –  09.50 -10.30  перерва  — 10хв

4 урок – 10.40 — 11.20  перерва  — 10хв

5 урок – 11.30 — 12.10

  1. Режим роботи групи продовженого дня: з 12.00 до 18.00
  2. Графік харчування

Сніданок: 1 клас  —  07.40 – 08.00

2- 4 класи —  08.40 – 09.00

Обід : 1-4 класи – 13.00 — 13.30

Вечеря:   1-4 класи —  16.40 — 17.00

Примітки: в 1 класі обов’язкове проведення двох фізхвилинок по 2-3хв кожна, проведення гімнастики для очей, дихальної гімнастики, денного сну з 13 до 15 год.

Класи приймають обов’язкову участь у проведенні оздоровчого комплексу.

Індивідуальні заняття ГПД проводяться через  годину після основних занять.

Директор                                                                             І.С.Данилюк


Орієнтовний режим дня для учнів початкових класiв

7.00 — 7.30 – пробудження, підйом, ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка

7.30 – 7.50 — сніданок

7.50 – 8.15 – дорога до школи

8.15 – 12.30 – заняття в школі

12.30 – 13.00 – повернення зі школи

13.00 – 13.30 – обід

13.30 – 14.30 – післяобідній відпочинок

14.30 – 16.00 – перебування на повітрі

16.00 – 17.30 – виконання домашніх завдань (через кожні 30 – 35 хв – перерви на 5-10 хвилин). Під час першої перерви – підвечірок

17.30 – 19.00 – перебування на повітрі. Заняття у спортивних гуртках

19.00 – 20.30 – вечеря, заняття улюбленими справами

20.30 – 21.00 – підготовка до сну

21.00 – 7.00 – сон

Пам’ятка батькам

1. Мудрі батьки не соромляться виказувати любов до своїх дітей, щоденно даючи зрозуміти; „Ми тебе любимо!» І навіть, перебуваючії поза домівкою, дитина завжди має відчувати, що батьки про неї пам’ятають.

2. Кожна дитина — унікальна. В ній неповторним є все, починаючи від кількості волосинок на голові й закінчуючи відбитками пальців. Іншими словами, у кожного з нас є своя «особливинка». І батьківський обов’язок — знайти такі способи виховання, які враховували б неповторні риси, властивості дитини.

3. Виявляйте щире зацікавлення фразами: «Тобі допомогти з домашнім завданням?» «Ти все зрозумів із того, про що розповідали сьогодні на уроці?» Покажіть дитині, що вам дійсно цікаві її шкільні справи.

4. Уникайте поверхневого спілкування: „так», „ні», „не роби цього», „тому що я так сказав»,.. Пояснення і підстави важливі для дітей навіть тоді, коли дорослим здається, що тут нема чого пояснювати.

5. Мудрі батьки контролюють сімейне використання телевізора та Інтернету, бо дбають про те, щоб вони не стали головними вихователями їхніх дітей.

6. Прищеплюйте своїм дітям навички самоорганізації. Почніть з того, що привчіть дитину складати список справ, які очікують у школі, вдома. До цього списку можуть входити домашні завдання, повідомлення, які необхідно підготувати, книги, які необхідно прочитати, замітки у читацькому щоденнику тощо. Як відомо, людям, які привчили себе складати такі списки, живеться набагато спокійніше, ніж тим, хто звик тримати всі свої справи в голові.

7. Завжди починайте з найскладнішого предмета, бо людська натура має таку властивість: якщо найскладніше завдання залишити наостанку, є велика вірогідність того, що воно не буде виконане взагалі».

8. Виокремлюйте головне.
Коли дитина слухає вчителя, читає підручник або будь-який інший текст, вона повинна весь час запитувати себе: „Що тут найголовніше?»

9. Робіть записи.

10. Перетворіть дім на навчальну лабораторію. Нехай ваша кухня стане експериментальним майданчиком. Дроби пояснюйте за допомогою ложки та чашки, або за допомогою картоплі, розрізаної спочатку навпіл, а потім — на четвертинки.

11. Розумні батьки роблять все для того, щоб їхні діти спілкувалися з тими членами і друзями сім’ї, спосіб життя яких може бути гідним прикладом для наслідування. Щоб звести такі „мости дружби», треба хвалити дітей в присутності родичів і знайомих. Коли діти знають, що про них добре говорять ті, чия думка їм не байдужа, вони намагатимуться «рости» в їхніх очах. Відчуття приналежності до кола людей, котрих вони шанують, може стати для дітей і підлітків одним із найважливіших джерел впевненості в собі.

12. Вселяйте у дітей надію.
Більшість дітей — мрійники. Вони часто думають про майбутнє, і нерідко батькам доводиться повертати їх „із небес на землю». Тому в бесідах підказуйте їм, як можна досягти обраної мети.

13. Не забувайте похвалити дитину за успіхи. Хваліть за все, за що тільки можна похвалити.

14. Привчайте дітей до дисципліни, порядку.
Найголовніше — навчитися керувати волею дитини та привчити її до послуху, бо якщо діти ігнорують ваші зауваження, в них розвивається невикорінна впертість, і, щоб зломити її, вам доведеться бути жорстокими, тобто завдавати болю і дитині, і собі. Тому будь-яка ваша вимога має бути почута і виконана. Пам’ятайте, що свавілля — корінь страждань і гріха. Ніколи не потурайте свавіллю.

15. Не тисніть на дитину і не змушуйте її братися за непосильну роботу. Шкільні успіхи — ще не гарантія осмисленого дорослого життя.

Поради батькам з правового виховання

Традиційно до дня юриста у закладах освіти проводяться декади правового виховання. До вашої уваги пропонуємо декілька порад  з правового виховання дітей та дотримання прав дитини.

Поради батькам з правового виховання

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання.

Плутарх

Тільки у сім’ї створюються оптимальні умови для повноцінного розвитку дитини, забезпечення її основних прав : на життя, здоровя, харчування, медичну допомогу, захист від насильства,  Сім’я для дитини надія , опора і захисток від негативних проявів суспільства і довкілля. Саме   сім’я несе найбільшу відповідальність за збереження   здоров’я дитини, за її виховання і адаптацію у суспільстві .

Сім’я  має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.
Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей , створення належних умов для  навчання, забезпечення духовних і фізичних  потреб,  розвитку  природних здібностей.
Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання.
Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад, які повинні діяти спільно і дотримуватися основних правил спілкування з дитиною.

Якщо:
•    Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
•    Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
•    Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
•    Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
•    Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
•    Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
•    Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
•    Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
•    Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
•    Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

Коли порушуються права дитини?

·         Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.

·         Коли її потреби ігноруються.

·         Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.

·         Коли порушується недоторканість дитини.

·         Коли дитину ізолюють.

·         Коли дитину залякують.

·         Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.

·         Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.

·         Коли її особисті речі не є недоторканими.

·         Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.

·         Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

2.     Як реагує дитина на порушення її прав?

·         Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)

·         Її турбує особиста безпека і любов до неї.

·         Вона часто буває в поганому настрої.

·         Може втекти з дому.

·         Може набути негативні звички.

·         Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).

     Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

·         Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої  власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.

·         Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.

·         Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.

·         Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.

·         Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.

·         Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.

·         Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.

·         Залучати дитину для створення сімейних правил.

 Де  можна дізнатись про права своїх дітей? До  кого звернутися?

·        Соціальний педагог школи Веровенко О.В.

·        Відділ сім”ї  та молоді Уманської  міської ради

·        Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.

·        Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.

·        „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International.Easton Str. London.

·        Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді.             Київ 1999 р.

·        Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96

·        Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-83

Діти в суспільстві найбільш вразливі.

Діти, права яких порушуються часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

 Пам’ятка  для батьків

1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої.

2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини ( і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.

3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.

4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.

5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.

8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.

9. Виховання – це наступність дій.

10. Виховання повинно бути твердим, але добрим.

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ І ЇХ ВПЛИВ НА ЗДОРОВ’Я.

 Шкідливі звички — не корисні або  шкідливі дії, які люди повторюють знову і знову, незважаючи на те, що вони створюють загрозу для здоров’я і  можуть мати в собі елементи психічних розладів.

Звичка — це  форма поведінки , яка в певних умовах набуває характеру потреби. Якщо звичка робить негативний вплив на організм людини, на його здоров’я, руйнує його життя — це шкідлива звичка.

Багато шкідливих звичок  набувають характер залежності, тобто людина знає про шкоду звички, але не може від неї позбутися через те, що вона приносить короткочасне задоволення або полегшення. Деякі шкідливі звички зберігаються, тому що людина не підозрює про свою звичкою або не вважає її шкідливою (в усякому разі, для себе).

До шкідливих звичок людини, які можуть мати негативний вплив на організм людини, можна віднести: куріння, алкоголізм, наркоманію, токсикоманію.

Серед основних причин виникнення і поширення шкідливих звичок можна назвати:

— Соціальна узгодженість. Якщо та чи інша модель поведінки прийнята у сім’ї, класі, серед друзів, тобто у найближчому оточенні, він відчуває необхідність слідувати їй, щоб показати свою приналежність до цієї групи, і звідси — мода на шкідливі звички.

— Задоволення. Одна з головних причин, чому люди йдуть шкідливим звичкам, — це супутні і приємні (спочатку) відчуття, від хорошого самопочуття і релаксації до містичної ейфорії. Далі виникає пряма залежність.

— Цікавість змушує деяких людей почати самим слідувати шкідливим звичкам.

Відхід від фізичного стресу. Більшості людей вдається справлятися з найбільш стресовими ситуаціями їх життя, але деякі намагаються знайти притулок у формі залежності.

-Невміння правильно використовувати вільний час.

— Відчуження і невлаштованість у житті

Однією із негативних звичок є куріння

Чим небезпечне куріння ? Оскільки вдихається дим то обпікає слизові і ще в ньому міститься велика кількість шкідливих речовин (бензопірен, нітрозаміни, чадний газ, частинки сажі і т. д.), куріння (незалежно від використовуваного препарату) підвищує ризик розвитку раку легенів, рота і дихальних шляхів, хронічної обструктивної хвороби легень (ХОЗЛ), психічних, серцево-судинних та інших захворювань. В даний час найбільш поширеними наслідками тривалого куріння є виникнення ХОЗЛ і розвиток різних пухлин дихальної системи, 90% випадків раку легенів пов’язано з курінням.

Залежність від тютюнопаління може бути як психологічна, так і фізична. При психологічної залежності людина тягнеться за цигаркою, коли перебуває в кращий компанії, або в стані стресу, нервової напруги, для стимуляції розумової діяльності.за цигаркою. При фізичної залежності вимога організмом нікотинової дози так сильна, що вся увага кращого зосереджується на пошуку сигарети, ідея куріння стає настільки нав’язливою, що більшість інших потреб (зосередження на роботі, угамування голоду, відпочинок, сон і т. д.) йдуть на другий план .

Алкоголізм — захворювання, різновид токсикоманії, що характеризується хворобливою пристрастю до алкоголю (етилового спирту), з психічною та фізичною залежністю від нього, що супроводжується систематичним споживанням алкогольних напоїв, незважаючи на негативні наслідки. Негативні наслідки можуть виражатися психічними та фізичними розладами, а також порушеннями соціальних відносин особи, яка страждає цим захворюванням.

Алкоголь діє токсичним впливом на мембрани клітин, розширює судини і збільшує тепловіддачу, підвищує виділення сечі і секрецію соляної кислоти в шлунку. Тривале зловживання алкоголем призводить до незворотних змін внутрішніх органів. На тлі хронічного алкоголізму розвиваються такі захворювання, як алкогольна кардіоміопатія, алкогольний гастрит, алкогольний панкреатит, алкогольний гепатит, алкогольна нефропатія, алкогольна енцефалопатія, різні типи анемії, порушення імунної системи, ризик крововиливу в мозок .

У процесі алкогольного сп’яніння пригнічується не тільки функція кори головного мозку, але і підкіркових структур (мозочок, базальні ядра, стовбур мозку).  Виникають психічні розлади, зумовлені хронічною алкогольною інтоксикацією. Відомо кілька типів алкогольних психозів: алкогольний делірій (біла гарячка, delirium tremens), алкогольна депресія, алкогольний галюциноз, алкогольні маревні психози, алкогольна епілепсія. Алкогольний делірій — один з найбільш часто зустрічаються алкогольних психозів, що розвивається на тлі метаболічних розладів, викликаних хронічним алкоголізмом

Діти алкоголіків мають знижений розумовий потенціал, страждають різними хворобами центральної нервової системи, що в кінцевому підсумку гальмує нормальний розвиток суспільства в цілому. Лікування тривале і малоефективне.

Наркоманія, токсикоманія

Наркоманія визначається як, захворювання, обумовлене залежністю від наркотичних засобів або психотропних речовин, включених до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин та їх прекурсорі.

Різні наркотики викликають різну залежність. Одні наркотики викликають сильну психологічну залежність, але не викликають фізичної залежності. Інші ж, навпаки, викликають сильну фізичну залежність. Багато наркотики викликають і фізичну, і психологічну залежність.

«Непереборне потяг» пов’язане з психічною (психологічною), а іноді й фізичної (фізіологічної) залежністю від наркотиків.   Фізична залежність означає тяжкі і навіть болісні відчуття, хворобливий стан при перерві в постійному прийомі наркотиків (т. н. Абстинентний синдром, ломка). Від цих відчуттів тимчасово позбавляє поновлення прийому наркотиків. Серед причин виникнення і розвитку наркоманії найчастіше називають особливості характеру, психічні та фізичні розлади, вплив різних соціальних чинників. Нерідкі також випадки виникнення наркоманії серед хворих, змушених тривалий час приймати наркотичні речовини в медичних цілях. Багато лікарські засоби, що застосовуються в офіційній медицині (в основному снодійні, заспокійливі і знеболюючі), можуть викликати важкі види наркотичної залежності, Що є серйозним ускладненням при їх застосуванні.

Вплив наркотиків на здоров’я

Дихання є одним з основних умов життя. Всі знають, що під час вдиху організм одержує кисень, під час видиху виділяє вуглекислий газ. Глибина і частота дихання регулюються потребами організму. У механізмах регуляції беруть участь хеморецептори, які збуджуються вуглекислим газом. Якщо концентрація вуглекислого газу підвищується, то ці рецептори збуджуються, а від них збудження по нервах передається в дихальний центр. Дихальний центр підвищує глибину і частоту дихання. Так буває в нормі.

Гіпоксія розвивається зазвичай в старечому віці в результаті хвороб легенів, серця, судин, а також отруєнь алкоголем, чадним газом та інших хвороб. Гіпоксія є безпосередньою причиною смерті при більшості захворювань.

Наркомани також найчастіше помирають від зупинки дихання при випадковому передозуванні наркотиків. Смерть настає вже через 5 хвилин після  вживання наркотику. Допомогу зазвичай не можуть і не встигають надати.

Молодій людині, що вирішив спробувати дію наркотику для випробування задоволення, треба знати, що тим самим він дозволяє надіти на свою шию зашморг, який поступово буде затягуватися все його вже недовге життя і, врешті-решт, задушить.

Шкідливі звички не тільки впливають на життя і здоров’я молодого покоління, але приносять біль і нестерпні муки рідним та близьким, впливають на здоров’я та життя майбутніх поколінь. Здоровий спосіб життя, заняття фізкультурою, спортом, уміння розважатися та мати власні приємні звички – надає великі можливості для розвитку особистості, уміння знайти свій шлях у житті та бути здоровим і активним до глибокої старості.

Ми за здоровий спосіб життя!