Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Пам’ятка батькам

  • Мудрі батьки не соромляться виказувати любов до своїх дітей, щоденно даючи зрозуміти; „Ми тебе любимо!» І навіть, перебуваючії поза домівкою, дитина завжди має відчувати, що батьки про неї пам’ятають.
  • Кожна дитина — унікальна. В ній неповторним є все, починаючи від кількості волосинок на голові й закінчуючи відбитками пальців. Іншими словами, у кожного з нас є своя «особливинка». І батьківський обов’язок — знайти такі способи виховання, які враховували б неповторні риси, властивості дитини.
  • Виявляйте щире зацікавлення фразами: «Тобі допомогти з домашнім завданням?» «Ти все зрозумів із того, про що розповідали сьогодні на уроці?» Покажіть дитині, що вам дійсно цікаві її шкільні справи.
  • Уникайте поверхневого спілкування: „так», „ні», „не роби цього», „тому що я так сказав»,.. Пояснення і підстави важливі для дітей навіть тоді, коли дорослим здається, що тут нема чого пояснювати.
  • Мудрі батьки контролюють сімейне використання телевізора та Інтернету, бо дбають про те, щоб вони не стали головними вихователями їхніх дітей.
  • Прищеплюйте своїм дітям навички самоорганізації. Почніть з того, що привчіть дитину складати список справ, які очікують у школі, вдома. До цього списку можуть входити домашні завдання, повідомлення, які необхідно підготувати, книги, які необхідно прочитати, замітки у читацькому щоденнику тощо. Як відомо, людям, які привчили себе складати такі списки, живеться набагато спокійніше, ніж тим, хто звик тримати всі свої справи в голові.
  • Завжди починайте з найскладнішого предмета, бо людська натура має таку властивість: якщо найскладніше завдання залишити наостанку, є велика вірогідність того, що воно не буде виконане взагалі».
  • Виокремлюйте головне.
    Коли дитина слухає вчителя, читає підручник або будь-який інший текст, вона повинна весь час запитувати себе: „Що тут найголовніше?»
  • Робіть записи. Перетворіть дім на навчальну лабораторію. Нехай ваша кухня стане експериментальним майданчиком. Дроби пояснюйте за допомогою ложки та чашки, або за допомогою картоплі, розрізаної спочатку навпіл, а потім — на четвертинки.
  • Розумні батьки роблять все для того, щоб їхні діти спілкувалися з тими членами і друзями сім’ї, спосіб життя яких може бути гідним прикладом для наслідування. Щоб звести такі „мости дружби», треба хвалити дітей в присутності родичів і знайомих. Коли діти знають, що про них добре говорять ті, чия думка їм не байдужа, вони намагатимуться «рости» в їхніх очах. Відчуття приналежності до кола людей, котрих вони шанують, може стати для дітей і підлітків одним із найважливіших джерел впевненості в собі.
  • Вселяйте у дітей надію. Більшість дітей — мрійники. Вони часто думають про майбутнє, і нерідко батькам доводиться повертати їх „із небес на землю». Тому в бесідах підказуйте їм, як можна досягти обраної мети.
  • Не забувайте похвалити дитину за успіхи. Хваліть за все, за що тільки можна похвалити.
  • Привчайте дітей до дисципліни, порядку.
    Найголовніше — навчитися керувати волею дитини та привчити її до послуху, бо якщо діти ігнорують ваші зауваження, в них розвивається невикорінна впертість, і, щоб зломити її, вам доведеться бути жорстокими, тобто завдавати болю і дитині, і собі. Тому будь-яка ваша вимога має бути почута і виконана. Пам’ятайте, що свавілля — корінь страждань і гріха. Ніколи не потурайте свавіллю.
  • Не тисніть на дитину і не змушуйте її братися за непосильну роботу. Шкільні успіхи — ще не гарантія осмисленого дорослого життя.