Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Організація та проведення свят

Підготовка сценаріїв та розваг.

 e89ec479d58ddbca1abae800bc05e1c1111111111111111111Свято в дитячому садку. З яким нетерпінням чекають його діти. Для них це вікно у світ прекрасного, у світ хвилюючої музики, поезії, захоплюючих ігор.

Діти стають не лише головними дійовими особами, але і творцями свята, вони радіють, співпереживають героям, яких полюбили, активно захищають їх від «злодійств» негативних персонажів.

Діти 5—7 років — чудові актори, щирі та відкриті. Виконуючи роль та передаючи характер того чи іншого героя, діти вчать­ся співчувати, оцінювати поведінку та вчинки, діяти по-новому. Навіть сидячи в залі й спостерігаючи за тим, що розігрується на сцені, діти щиро вірять героям, люблять їх, бажають їм допомогти і наприкінці, разом із героями, пе­ремагають. Таким чином, розігрування ролей має не тільки розважальне, а й розвивальне, виховне значення.

Дитячий ранок — це свято. А свято — це музика, пісні, ігри та загадки, веселі розіграші, конкурси і сюрпризи. Однак святкова атмосфера, розваги, подарунки — це лише одна сторона дитячих ранків.

Дошкільний період — короткий, але важливий етап формування особистості. В ці роки дитина отримує початкові знання про навко­лишній світ, у неї починає розвиватись певне ставлення до людей, до праці, виробляються норми поведінки, формується характер.

Музкерівник повинен індивідуально підійти до вибору ролей, допомогти дитині вжитися в образ персонажу. Участь у ранку — ма­ленькій театралізованій виставі — розвиває в дітей увагу, пам’ять, творчу уяву, дисциплінованість, спритність.

Вибір  матеріалу для свята залежить від музкерівника і вихователя, тому що у кожного є власний багаж доробок. Але при цьому потрібно враховувати степінь підготовленності вихованців, рівень матеріально-технічної бази дитячого садка, естетичні смаки і вподобання самого педагога.

Головна задача педагога – викликати у дітей емоційний відгук, розвеселити, достивити радість, навчити ділитися цією радістю з оточуючими.

Свято в дитячому садку — визначна подія. Яким воно буде -яскравим, світлим, добрим, урочистим — залежить від усіх його учасників. У житті дошкільнят свято посідає особливе місце. Ді­ти цього віку емоційні, вразливі, їм притаманні гострота сприй­няття, прагнення до самовираження.

 Співпраця музкерівника та вихователя у підготовці та проведенні свята.

   Звісно, одній людині важко організувати гарне свято. Проте, у вас є помічники. По-перше, це батьки ваших вихованців. На них ляже турбота по пошиттю костюмів, підготовці атрибутів, ак­сесуарів. Крім того, вони можуть випробувати себе і як актори.

По-друге, це ваші колеги вихователі, методисти та інші пра­цівники садка. Вони також можуть зробити свій внесок у підго­товку урочистості. Адже свято — це подія і для всього колекти­ву, а не лише для дітей та їхніх батьків. Методисти допоможуть із добиранням ігрового та розвиваючого матеріалу, вихователі -з удосконаленням дитячої вимови, художники — з декораціями та оформленням залу. Ви ж маєте бути в курсі всього нового, пе­редового, сучасного щодо виховання дошкільнят і неодмінно за­стосовувати свої знання та досвід у підготовці свята. Усе-таки на дворі XXI століття! Частіше бувайте в книжкових магазинах, біб­ліотеках, купуйте нові, цікаві аудіо- та відеозаписи, диски, збір­ники дитячої поезії.

 З чого ж розпочати підготовку до свята і як її проводити?

  1. Якомога більше часу проводьте із дітьми. Так ви більше ді­знаєтесь про них, про їхні вподобання, пам’ять, захоплення, здібності. Ви побачите, хто з них краще співає, хто краще го­ворить, хто прагне виступати, а хто воліє залишатись у тіні.
  2. Паралельно із цим оберіть сценарій. Він має бути цікавим для вас. Досконально вивчіть його: дію, ролі, тексти віршів та пісень.
  3. Розпочніть роботу над святом мінімум за два місяці до пе­редбачуваного його проведення! Організовуйте заняття, репе­тиції регулярно, вимагайте від дітей відповідного серйозного ставлення до роботи. Зважаючи на невеликий вік дітей, спо­чатку розкажіть їм про свято, до якого вони будуть готувати­ся, і відведіть кожній дитині посильну роль.

Якщо на одну роль буде кілька претендентів, проведіть ма­ленькі проби, спокійно і переконливо доведіть малюкам, що будь-яка роль гарна та цікава, що її зміст залежить від ви­конавця, а не лише від сценарію, поясніть, що негативні ро­лі привабливі, яскраві і дають великий простір для фантазії. Добре, якщо діти з гарною пам’яттю можуть виконати кілька ролей, у випадку хвороби кого-небудь вони будуть заміною.

  1. Фонограми для танців перепишіть на одну-дві робочі аудіо-касети.

     Завдання педагога — подбати про те, щоб святкові ранки були справжніми святами для дітей, а не кон­цертами для дорослих або звітом для перевіряючих. Основою дитя­чого ранку має бути гра — веселе, захопливе дійство, а не жорстко реґламентована, організована й унормована дорослим діяльність. Не варто переобтяжувати святкову програму віршами й колектив­ними танцями, доцільно передбачити можливість вільної музичної діяльності.