Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

МИ ПОДОРОЖУЄМО ПО КАЗКАХ

1ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА-ПОДОРОЖ

 Бібліотекар: Нефьодова К.Р.

 Гра проводиться у вигляді подорожі. Гра проводиться з учнями 3-4 класів. Створюються кілька команд по п’ять-шість учнів. Ведучий оголошує початок подорожі, а далі веде по зупинках, які мають свої завдання.

Ведучий: Добрий день, шановні учасники гри, вітаю і вас, шановане журі та вас, уболівальники. Сьогодні ми з вами здійснимо гру-подорож у світ казки, як народної так і літературної на казковому потязі. А допоможуть нам в цьому ваша обізнаність на літературних теренах, художнє бачення тексту творів, уміння зображувати почуте тощо.

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Отож , в путь по казковій країні.

(Казковий потяг відправляється. Звучить маршова музика. Ведучий оголошує зупинки та називає завдання, які потрібно виконати, щоб потяг пішов далі).

Зупинка 1. „МІСТО КАЗКОВИХ ПЕРСОНАЖІВ”

Казкові герої загубилися між багатьма пасажирами потягу. Щоб зібрати тих , хто з нами буде подорожувати , треба їх покликати. Давайте запросимо тих персонажів, які підходять нам за наступними словесними портретами: (назвіть персонажів та  з яких вони творів)

  1. «Їх було шестеро, прегарних дівчаток, але кращою за всіх була наймолодша. Вона була ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, ніби глибоке море..» (Русалочка з однойменної казки Г.Х.Андерсена)
  2. «Росте той синок та й росте – і такий став гарний, що баба з дідом не натішаться з нього. От як підріс він, то й каже : «Зробіть мені, тату, золотий човник і срібне веселечко. (Івасик-Телесик з української народної казки «Телесик»)
  3. «Не журіться хазяїне. Давайте-но мені лантух та замовте пару чобіт, щоб легше було блукати лісом, і ви побачите, що вас не так уже й обділили, як вам зараз здається!» (кіт із казки Ш.Перро «Кіт у чоботях»)
  4. «…Щоки в неї були рожеві, а губи червоні, немов корали. І хоч очі її були щільно закриті, чути було, що вона потихесеньку дихає. Значить це й насправді був сон, а не смерть.» (Принцеса Ш.Перро «Спляча красуня»)

Зупинка  2. «КАЗКАНІЯ»

Назвати казку за поясненням :

  1. Цей дім ніхто не будував, жити в ньому мали право лише п’ять братів, але в крутну хвилину вмістилося майже все лісове царство (Рукавичка)
  2. Мандрував дорогами все своє життя. Співав пісні, вважав себе невловимим, та нарешті пісня його обірвалась на півслові. (Колобок)
  3. Коли годинник б’є дванадцять разів, багатство перетворюється на бідність і можна загубити те, що потім принесе щастя. Хто і що загубив? (Попелюшка – Черевичок)
  4. Красень-чоловік у повному розквіті сил. Високо літає, але низько ніколи не падає. Полюбляє варення, одночасно він – нянька, друг, привид та джентльмен. (Карлсон)
  5. Не бик, а реагує на червоні чоботи. Любить обдурити. Примусила всіх, щоб повтікали з хати. Улюблене дерево – клен. Боялася знаку на тілі. (Коза-дереза)
  6. Неперевершений шибеник, представник сімейства овочів. Скоїв правопорушення і сидів за гратами. (Чиполіно).
  7. Зріст приблизно 2 см 54 мм , ліжко – горіхова шкарлупа, покривало – трояндова пелюстка. Хто це?(Дюймовочка)
  8. Ви вірите в дитяче кохання? А воно може подолати багато перешкод. Власне, перешкоди долала вона, а він ніяк не міг скласти одне слово із льоду. Назвіть це слово і казку, де дівчинка і хлопчик були головними героями.(Снігова королева)
  9. Цій героїні російської народної казки сонце було абсолютно заборонено (Снігурочка)
  10. Сидів у бочці і тремтів за своє життя. А потім, дякуючи тому, що було в цій бочці, став повелителем, бо відрізнявся від усіх, хто він і з якої казки? (Лис, „Фарбований лис”)

Зупинка 3«ВСЕ БАЧУ»

На столі розкладають 15-25 книжок так, щоб заголовки було добре видно. До столу підводять гравців. Вони мають право дивитися на книжки не більше заздалегідь зазначеного часу – 30 секунд. (у залежності від кількості книжок і підготовки гравців). Потім гравці по команді відходять від столу і по пам’яті, не дивлячись на книжки, називають заголовки виставлених книжок. Виграє той, хто запам’ятає більшу кількість назв. Стіл може бути змінений бібліотечною виставкою, книжковою полицею.

Зупинка 4 «ЗБЕРИ ЧАРІВНІ ПРЕДМЕТИ»

Ви повинні назвати чарівні властивості кожного предмета, який беремо в дорогу.

(Команди беруть участь по черзі)

Шапка-невидимка, дзеркальце, посудину з живою водою, колечко, яблуко, клубочок, туфелька, квітка, золотий ключик.

Зупинка 5 «ДОДАЙ ІМЯ КАЗКОВОГО ГЕРОЯ»

Казкові герої часто носять довгі імена. У мене написана тільки частина імені. Давайте назвемо повне ім’я героя.

Кощій… (Безсмертний)

Олена…(Чудова)

Іван…(Царевич)

Василина…. (Премудра)

Спляча…(красуня)

Хлопчик-з….(пальчик)

Змій…(Горинич)

Баба- …(Яга)

Крихітка…(Ховрошечка)

Гуси-…(Лебеді)

Сивка….(Бурка)

Коник…(Горбоконик)

Заєць…(хвалько)

Курочка- …(Ряба)

Зупинка 6 «ЗАГАДКОВА»

Чекали маму з молоком,

А пустили вовка в дім,…

Ким же були ці

Маленькі діти?

(Семеро козенят)

Вона була артисткою

Прекрасної, як зірка,

Від злого Карабаса

Втекла назавжди.

(Мальвіна)

Уплітаючи калачі,

Їхав хлопець на печі.

По селі прокотився

І женився на царівні.

(Омелько )

Солодкий аромат яблук

Заманив ту птицю в сад.

Пір’я світяться вогнем,

І світло навколо, як вдень.

(жар-птиця)

Він в Італії народився,

Він пишався своєю сім’єю.

Він не просто хлопчик-цибуля,

Він надійний, вірний друг.

(Чиполіно)

Над простим моїм питанням

Не витратиш багато сил.

Хто хлопчика з довгим носом

З поліна змайстрував?

(тато Карло)

У дитинстві всі над ним сміялися,

Відштовхнути його старалися:

Адже ніхто не знав, що він

Білим лебедем народжений.

(Гидке каченя )

Зупинка 7 «ВИПРАВ ПОМИЛКИ»

Вчора до нас у гості без запрошення прийшла чаклунка — Безграмотність. Вона переплутала всі назви казок. Давайте допоможемо героям казок.

Кожній команді видаються переплутані назви казок. Діти виправляють помилки всією командою. Завдання однакове для всіх.

  1. Півник Ряба — Курочка Ряба
  2. Даша і ведмідь — Маша і ведмідь
  3. Вовк і двоє ягнят — Вовк і семеро козенят
  4. Качки-лебеді — Гуси-лебеді
  5. По риб’ячому велінню — По щучому велінню
  6. Синя бейсболка (Ш. Перро «Червона шапочка»)
  7. Квадратик (Укр.нар.казка «Колобок»)
  8. Мишка в босоніжках (Ш.Перро «Кіт в чоботях»).
  9. Казка про мисливця і дичину ( О.Пушкін «Казка про рибака та рибку»)

Зупинка 8 Конкурс капітанів: «Дізнайся казку!»

Уривок з казки записані на картках. Капітан витягає одну і читає.

Старші брати як пішли шукати свої стріли, відразу їх знайшли: один — в боярському теремі, інший — на купецькому дворі. А Іван-царевич довго не міг знайти свою стрілу. (Царівна-жаба. Російська народна казка)

В ту ж хвилину в серцевині квітки щось клацнуло, і він розкрився. Це був справді великий тюльпан, але в чашечці його сиділа жива дівчинка. (Дюймовочка. Андерсен)

Кинувся Вовк на бабусю і разом проковтнув її. Він був дуже голодний, тому що три дні нічого не їв. (Червона Шапочка. Шарль Перро)

Йдуть відра по селі, народ дивується, а Омелько йде ззаду, сміється… Зайшли відра в хату і самі стали на лавку, а Омелько поліз на піч. (По щучому велінню. Російська народна казка)

«Прийшла дівчинка, глядь — братика немає! Ахнула, кинулася туди-сюди — немає! Клікала, заливалася слізьми, причитывала, що погано буде від батька і матері…» (Гуси-лебеді. Російська народна казка)

Бліц-турнір.

  1. Як звали корову кота Матроскіна?(Мурка)
  2. Скільки раз старий кидав в море невід?(3)
  3. Скількох розбійників перехитрив Алі-Баба?(40)
  4. Що втратив ослик Іа? (хвіст)
  5. Дівчинка, у якої блакитні волосся. (Мальвіна)
  6. Як звали тата Буратіно? (Карло)
  7. Хто від усіх хвороб лікувався солодощами? (Карлсон)
  8. З чого зроблена Снігуронька? (сніг)
  9. Яке яєчко знесла Курочка Ряба?
  10. Як звали дівчинку з казки «Морозко»? (Настуся).
  11. Скільки героїв хотіли з’їсти колобка? (Шість).
  12. Хто зловив щуку в казці «По щучому велінню»? (Омелько).
  13. Хто розламав теремок? (Ведмідь).
  14. Хто забрав Іванушку? (Гуси-лебеді).
  15. Кого лисиця пригощала кашею? (Журавля, «Лисиця і журавель»).
  16. Хто тягнув ріпку останнім? (Мишка).
  17. Транспорт Баби Яги. (Ступа)
  18. Що купила на базарі Муха-Цокотуха? (Самовар)
  19. Яблука, що дають молодість (Молодильні)
  20. Самий самотній представник нечистої сили (Водяний)
  21. Скільки людей тягнуло ріпку? (Три)

Підведення підсумків.

Ось і підходить до кінця наша подорож по казках. Сьогодні ви показали себе справжніми знавцями казок. Багато казок ми згадали. У різних казках побували. Що найголовніше у всіх казках? (Добро перемагає зло.) Я бачу ваші радісні обличчя, а це значить, що ми разом з вами отримали масу позитивних емоцій і кожен з нас став сьогодні ще добрішим.