Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Ласкаво просимо, дорогі діти та їх батьки!
Колектив Уманського навчально-виховного комплексу № 24 вітає Вас.
На нашому сайті Ви зможете дізнатися про нашу установу, бути в курсі всіх подій, які відбуваються в наших стінах, познайомитись з тими, хто виховуває Ваших дітей.
Ми будемо щиро раді, якщо Вам у нас сподобалось
З повагою, Колектив НВК № 24.

 Книжковий ліс

1 2Бібліотечний урок-подорож

 Бібліотекар: Нефьодова К.Р.

Оформлення: Букети з гілок горобини, клена і т.п. На стінах – малюнки дітей на тему «Ліс і його мешканці». З паперу зроблена барвиста сорока, яка переміщатиметься по стелажах, і грибки з очами і ротиками, на зворотному боці яких написані загадки про книги.

Музичне оформлення: Запис «голосів лісу»: спів птахів, крики тварин, шум дерев і т.п.

Хід бібліотечного уроку

(Звучать «голоси лісу». Діти заходять, усаджуються. Лісові звуки затихають).

Бібліотекар: Дорогі діти, я дуже рада бачити вас в нашій бібліотеці, рада вітати вас в книжковому царстві. Коли ви заходили, що ви чули?

Діти: Сорока кричала, птахи співали, жаба квакала.

Бібліотекар: Правильно. А як ви думаєте, звідки ці звуки, де можна їх почути?

Діти: У лісі!

Бібліотекар: Так, в лісі. Давайте уявимо собі, що і ми з вами в лісі. Закрийте очі і пофантазуйте.

(Звучать «голоси лісу»).

Бібліотекар: Ось ми з вами опинилися в ялиновому лісі. Відчуваєте, як пахне ялинками?

Діти: Так!

Бібліотекар: Ось ми виходимо на галявину, тут висока м’яка трава, всі дружно босоніж побігли по ній. Дівчатка рвуть квіти, хлопчики збирають ягоди. А ліс не простій, казковий, тут ростуть незвичайні дерева. Придивіться, адже це книжкові дерева. Ну як, побачили книжкові дерева, журнальні чагарники, газетні гаї?

Діти: Так|та|!

(Кінець фонограми «Голоси лісу»).

Бібліотекар: А ну скажіть, хто всі новини по лісу розносить?

Діти: Сорока!

Бібліотекар: Звичайно ж, сорока. От і в нашому казковому лісі нам дорогу вкаже сорока, та ще всі новини лісові розповість.

(Бібліотекар показує дітям сороку).

Бібліотекар: Діти, ви знаєте, що наш ліс повний таємниць і загадок? Дивіться, які дивовижні гриби в ньому виросли! На кожному – загадка. Давайте розгадувати!

(Бібліотекар «зриває» гриби і загадує загадки про книги. Дитині, що правильно відповіла, дарує грибок).

  • Біле поле, чорне сім’я, хто його сіє, той розуміє. (книга)
  • Букви в книжці цій вивчай Та докупи їх складай. Як їх гарно поскладаєш – Що завгодно прочитаєш! (Буквар)
  • Що мовчить, а розуму вчить? (книга)
  • Паперовий кораблик щодня Перевозить у трюмах знання. Після плавання цей корабель Повертається в рідний портфель. (Підручник)
  • Біле поле чорним маком засіяне.
  • Якщо хоч розумним стать, треба з малку багато читать; Щоб знайти всі книги віку, треба йти в… (бібліотеку)

Бібліотекар: Загадки ви добре розгадуєте. А зараз я перевірю, як ви знаєте книги.

  1. Скажіть, будь ласка, в якій книжці живе Буратіно? (А.Толстой. «Золотий ключик»).
  2. Хто на світі всіх розумніше, дім він будує з каменів? (Наф-Наф з книги С.Міхалкова «Три поросята»).
  3. Кого забрала Снігова Королева? (Кая із «Снігової Королеви» Г.Х.Андерсена).
  4. Хто на світі «в міру угодований і найвихованіший»? (Карлсон з книги А.Ліндгрен «Дві повісті про Малюка і Карлсон, котрий живе на даху»).
  5. За якими квітами пішла дівчинка в ліс серед зими? Як називалася казка? (12 місяців)
  6. В якій казці молодша дочка захотіла квітку, яка росла в саду страшного чудища? Як називається казка? (Аксаков «Аленький цветочек»)
  7. В якому місті є вулиця Дзвіночків, алея Ромашок, бульвар Васильків? (В квітковому місті. Носов «Пригоди Незнайки та його друзів»)
  8. Казка з найбільшою кількістю овочів в ній. (Цибуліно)
  9. Який овоч не давав спокою принцесі? (горошина)
  10. Який овоч довелося здобувати всією сім’єю? (Ріпка)
  11. Цей герой працював лікарем на кораблі. Одного разу його корабель розбився і він потрапив в полон до ліліпутів. (Гулівер)
  12. Як розказував цей персонаж, він зміг витягнути себе з болота за косичку від перуки, літав на ядрі, вивернув навиворіт злого вовка та застрелив скажену шубу. (Барон Мюнхаузен)
  13. В його голові лише тираса. (Вінні Пух)
  14. За що батька Чиполліно посадили до в’язниці? (Він наступив на мозоль принцу Лимону.)

(Після кожної відповіді бібліотекар показує відповідну книгу з виставки).

Бібліотекар: От молодці, добре знаєте книжки, а ті, хто не знає, зможе подружитися з ними, прочитавши їх. А де наша сорока? Подивиться, куди вона перелетіла?

(Бібліотекар непомітно переносить сороку до стелажу з енциклопедіями, словниками, довідниками).

Бібліотекар: Вона хоче сказати: у нашому казковому лісі є книги, які знають про все на світі. Ці книги – довідники, енциклопедії.

(Бібліотекар показує виставку і коротко розповідає про дитячі енциклопедії).

Бібліотекар: Ну а ми з вами зараз побачимо, як добре ви знаєте, з чого складається книга.

  1. Перша цупка сторінка, яка знайомить мене з назвою книги, її автором – називається (обкладинкою).
  2. Всередині книга містить інформацію, малюнки, – це (книжковий блок).
  3. А книжковий блок у товстих, великих книжках, у підручниках прикріплюється до обкладинки за допомогою зігнутого навпіл аркуша цупкого паперу. Це… (форзац)
  4. Край блоку книги, де скріплені всі елементи видання (Корінець).
  5. Одна з сторін листка паперу в книзі називається… (сторінка)
  6. Малюнки в книзі мають дуже велике значення і називаються… (ілюстрації)

(Сорока перелітає до стелажу з казками).

Бібліотекар: Щось сороці не сидиться на місці, ви це помітили? Це полиця з казками. Ви любите казки?

Діти: Так! Дуже!

Бібліотекар бере з полиці і показує книги з казками.

  • Старенька бабуся у лісі жила, Гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку ту по дорозі зустрів? Як казка ця зветься? Хто б відповів? («Червона Шапочка»)
  • Якось у школу із книжкою Прямував дерев’яний хлопчисько І потрапив якось сам В полотняний балаган. Як називається ця книжка? А як зветься сам хлопчисько? От підказка, друзі, вам: Його дівчинка Мальвіна Називала… (Буратіно)
  • Він звірят усіх лікує, Від холери їх рятує. Вилікує він за мить Все, що в звірів заболить. (Айболит)
  • Він дружок звірятам, дітям, Він живий, як я і ти, Та таких на білім світі Нам ніде більш не знайти. Це тому, що він не пташка, Не лисиця, не комашка, Не котисько, не щеня, Не бабак, не вовченя. Він знімається в кіно І відомий всім давно. Упізнать його неважко, Адже зветься… (Чебурашка)
  • Працювала я у хатці, Танцювала у палаці. Є така у мене звичка — Десь губити черевички. («Попелюшка»)
  • Він веселий й незлобливий, Цей хороший дивачок. З ним господар, хлопчик Робін, І товариш — П’ятачок. До прогулянок він ласий, Є на мед чутливий нюх. Зветься плюшевий ведмедик, Всім відомо… («Вінні Пух»).
  • Втік із мультика дивак. Як це трапилося, як? Дуже просто, наче птах, Полетів собі на дах. (Карлсон)
  • Народилась я в горошині, В шкаралупі я жила, Але якось раз мене з вікна Жаба понесла. В старої миші я була, І з кротом зустрічалась я. І ластівочка мене на крилах До тюльпану принесла.
  • Сидить півник на печі Їсть смачненькі калачі. Ось лисичка прибігає, Півника мерщій хапає. Біжить півень рятувати, В лиса півника забрати. (Котик і півник)
  • Маленьке, сіреньке, Біди наробило, Щось біле кругленьке Хвостиком розбило. Сумує бабуся і плаче, Дідусь витирає сльозу, А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)
  • Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
  • Вигнав дід козу із хати — Та й пішла вона блукати: Всі козу ту виганяли, Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
  • Сидить дівчина в корзині На ведмежій дужій спині. А чому ж вона сховалась До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)
  • В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика)
  • Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?(Івасику-Телесику)
  • Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
  • Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
  • Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
  • Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)

Після цього лунає стукіт в двері. Листоноша приносить конверти з розмитою зворотною адресою

Бібліотекар: Діти, як ви думаєте, від кого ці послання?

(Бібліотекар показує листи. Якщо по малюнку на конверті діти не відгадують літературного героя, бібліотекар читає лист).

Перший конверт. На конверті – великий синій капелюх, на марці – квітка.

«У одному казковому місті жили коротуни. Так їх називали, тому що вони були дуже маленькі. У місті у них було красиво. Навколо кожного дому росли квіти: маргаритки, ромашки, кульбаби. Там навіть вулиці названі іменами квітів: вулиця Дзвіночків, алея Ромашок, бульвар Волошок. А саме місто називається Квітковим. Я теж живу в цьому місті. Мій улюблене вбрання – яскравий блакитний капелюх, жовті канаркові брюки і помаранчева сорочка із зеленою краваткою. Я цілими днями вештаюся по місту, вигадую всілякі небилиці і всім розповідаю». (Незнайко. Н.Носов. «Пригоди Незнайки і його друзів»).

Другий конверт. На конверті – дівчинка з великими крильцями, на марці – ластівка.

«Запрошую вас в країну ельфів, це чудова, прекрасна країна! Зараз мене звуть Майя, і у мене є крильця за спиною, а подарував мені їх король ельфів. Потрапити в цю країну мені допомогла ластівка, а ви зможете тут опинитися, якщо прочитаєте казку, в якій я живу. Я дуже маленького зросту, всього дюйм, тому раніше мене звали по-іншому». (Дюймовочка. Г.Х.Андерсен. «Дюймовочка»).

Третій конверт. На конверті – білка в чудовому будиночку, на марці – диво-острів.

«Любі діти, запрошую вас відвідати чудовий острів, запевняю, що вам тут сподобається. Є у нас чарівна білка, чудова лебідь і ще дуже багато цікавого. За свою безпеку не турбуйтеся, наш острів охороняється. Щодня тридцять три багатирі на чолі з своїм дядьком Чорномором обходять навколо острова. Чекаю вас з нетерпінням». (Князь Гвідон. О.С.Пушкин. «Казка про царя Салтана»).

Бібліотекар: Діти, нам з вами вдалося розгадати, від кого прийшли листи. Тепер ви знаєте, в яких книгах живуть ці герої, і зможете зустрітися з ними відразу, як тільки відкриєте книгу.

Бібліотекар: Останнім завданням на сьогодні буде прорекламувати книгу, щоб зацікавити покупців.

Бібліотекар: Ну ось, ми і пройшли по нашому казковому лісу. Ви, напевно, знаєте, що в лісі існують правила поведінки. Давайте пригадаємо, чого не можна робити в лісі.

Діти: Не можна марно рвати квітів – конвалій, дзвіночків, гілок черемхи, не можна підрізати кору березам, щоб набрати соку. Не можна залишати в лісі сміття. Не можна розоряти пташині гнізда, не можна підходити до них близько, брати в руки яйця або пташенят, інакше птахи можуть покинути гнізда. Не слід підбирати в лісі пташенят, їжачків і інших дитинчат тварин.

Бібліотекар: Так, все правильно. Але сьогодні ми пройшли по книжковому лісу, в якому діють свої правила. Перш за все, бібліотечні книги читати можна не більше 10 днів. Якщо за цей час ви не встигли прочитати книгу, то треба прийти в бібліотеку і продовжити термін. І ще, книга звертається до вас зі своїм переконливим проханням.

(Бібліотекар показує плакат, читає текст разом з дітьми і перевіряє, чи добре вони запам’ятали).

«Будь ласка, не беріть мене брудними руками.

Не читайте під час їжі.

Не кладіть мене обличчям вниз.

Не закладайте в мене олівці і ручки, а користуйтеся закладинками.

Не загинайте книжкові сторінки.

Не пишіть і не малюйте в книгах, не вирізайте книжкові ілюстрації.

Допоможіть мені залишитися цілою, чистою і красивою. Ваша книга».

Бібліотекар: Молодці, ви всі правильно запам’ятали, і я пропоную вам вибрати собі книги. Але спочатку скажіть мені: чи є книги, які знають про все на світі?

Діти: Так, енциклопедії, довідники.

Бібліотекар: Якщо ви захочете почитати казку, на якому стелажі ви зможете знайти її?

(Діти показують).

Бібліотекар: Ну ось, всі ви вибрали книги. Сподіваюся, що ви берегтимете їх. До побачення, діти! До зустрічі в нашому «казковому лісі»!

Календар
Октябрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Сен    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031