Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Ласкаво просимо, дорогі діти та їх батьки!
Колектив Уманського навчально-виховного комплексу № 24 вітає Вас.
На нашому сайті Ви зможете дізнатися про нашу установу, бути в курсі всіх подій, які відбуваються в наших стінах, познайомитись з тими, хто виховуває Ваших дітей.
Ми будемо щиро раді, якщо Вам у нас сподобалось
З повагою, Колектив НВК № 24.

«Казковий світ бібліотеки»

1

Урок-екскурсія

  Мета: розширити знання учнів про такі поняття, як бібліотекар, читач; познайомити з правилами користування бібліотекою, різноманітністю книг у бібліотеці; залучити учнів до читання книг; виховувати любов до книги і бережливого ставлення до неї.

Обладнання: В бібліотеці організовані виставки книжок. Бібліотека підготовлена до зустрічі нових гостей – читачів.

Хід уроку:

І. Вступне слово бібліотекаря.

Сьогодні, діти, ви прийшли в кімнату, на дверях якої написано «Бібліотека». Слово бібліотека — грецького походження, а перекладається так “бібліо” — книга, “тека” – зберігання. Отже, бібліотека – це місце, де зберігаються книжки, які зібрали одна чи більше людей, зібрали й бережуть.

Бібліотеку часто називають будинком, в якому живуть книги. Дійсно, тут у нас багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають. У багатьох з вас вдома є свої книги, які ви вже прочитали. Давайте згадаємо, які книги ви вже знаєте. (Діти називають книги).

Так, це дуже цікаві книги, вони є у нашій шкільній бібліотеці. (Бібліотекар показує декілька книг і розповідає про них дітям).

У бібліотеці книги видають читати додому. До них приходять діти, такі, як і ви, кличуть до себе в гості. Не надовго – на тиждень чи два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами. Деяким книжкам сподобалось у гостях. Їх бережно обгортали, між сторінками клали яскраву закладку, щоб швидше знайти останню прочитану сторінку. Відпочивали вони на чистих столиках і в шафах. Ось які вони, подивіться! (Демонструє чистенькі книжечки).

Але кільком книжечкам жилося погано. «Мене ногою під диван запхнули» (говорить одна книжка). «Мені сторінки пом’яли» – друга книжка. «Мене брали брудними руками і тепер я така негарна» – каже третя книжка. (Ці слова говорять діти, що тримають в руках порвані, пошарпані книжечки). Отож, щоб подібне не трапилось з вами і вашими книжечками, потрібно завжди бути з книгами охайними.

Запам’ятайте такі правила:

  • беріть книжку лише чистими руками;
  • не перегинайте книжку – від цього випадають її сторінки;
  • не кладіть у книгу олівці та інші предмети, щоб не рвалися обкладинки;
  • не загинайте сторінки, а користуйтесь закладками;
  • не читайте під час їжі;
  • щоб книжка була чистою і довго вам служила, обгорніть її.

ІІ. Екскурсія по бібліотеці.

В нашому книжковому сховищі є багато різних та цікавих книжок. Всі вони розставлені на стелажах за темами. (Далі учні проходять по читальному залу).

Бібліотекар наголошує на призначенні читального залу, розповідає про правила користування бібліотекою, правила поводження в бібліотеці та режим роботи.

В бібліотеці, а особливо у читальному залі, повинна бути тиша. В читальному залі знаходяться найцінніші книги: енциклопедії, словники, довідники та періодичні видання, тобто газети та журнали.

ІІІ. Вікторина.

Гра «А – ну, відгадай». Слухайте уважно!

Він сміливий і веселий,

Дружать з ним П’єро, Мальвіна,

Шкода, що не любить школу

Дерев’яний… (Буратіно).

Він довгу бородищу має,

Ляльок в театрі б’є і сварить.

А голос в нього — справжній бас!

Хто ж це, діти?.. (Карабас).

Він дружок звірятам, дітям,

Він живий, як я і ти,

Та таких у цілім світі

Нам ніде більш не знайти.

Це тому, що він не пташка,

І не тигр, і не комашка,

Не котисько, не щеня,

Не бабак, не вовченя,

Він знімається в кіно

І відомий всім давно.

Упізнать його не важко,

А зоветься… (Чебурашка).

Багатьом був невідомий,

Нині з кожним подружив.

З казки в кожного удома

Хлопчик-цибулинка жив.

Дуже просто, мелодійно

Він зоветься… (ЦибуЛІНО).

Всіх він любить незрадливо,

Хто б до нього не ходив.

Здогадались? Це ж наш Гена,

Це наш Гена — … (Крокодил).

Він веселий і незлобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар — хлопчик Робін

І товариш П’ятачок.

До прогулянки він ласий,

Є на мед чутливий нюх.

Зветься плюшевий балясний,

Цей ведмедик… (Вінні-Пух)

Не сорочка, а зшита,

Не кущ, а з листочками,

Не людина, а говорить. (Книга)

Чорні, криві,

Зроду німі,

А стануть в ряд —

Ураз заговорять. (Літери)

Снаружи смотришь –

Дом, как дом,

Но нет жильцов обычных в нём.

В нём книги интересные

Стоят рядами тесными.

На длинных полках

Вдоль стены

Вместились сказки старины,

И Черномор,

И царь Гвидон,

И добрый дед Мазай…

Как называют этот дом?

Попробуй угадай! (Библиотека.)

Легенда, преданье народное,

Ребята ее обожают.

Родители, если свободные,

Ее тебе на ночь читают. (Сказка.)

 Гра «З якої казки уривок?»

  • Ближче, ближче, човнику, до бережка — це моя матінка снідати принесла! Пристав до бережка, наївся, напився, віддав матері рибку, відіпхнув золотий човник срібним весельцем і поплив далі рибку ловити. («Івасик Телесик»)
  • Зав’язла й лисиця зубами в смолі, ніяк не вирветься. Баба й цього разу дідові сказала, він вкинув у погріб і лисичку. А далі й зайчика- побігайчика отак упіймали. («Солом’яний бичок»)
  • Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба. («Колосок»)
  • В одного чоловіка був кіт старий, що вже нездужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв та й вивіз у ліс, думає: «Нащо він мені здався, тільки дурно буду годувати,— нехай краще в лісі ходить». («Пан Коцький»)

Гра «Прислів’я»

  1. Хліб насолоджує тіло – книга…(розум)
  2. Книга – міст…(у світ знань)
  3. Книгу читай — …(розуму набирай)
  4. Кому книга – розвага , а …(кому навчання)
  5. Книгу читати — …(усе знати)
  6. Ученому світ, а …(невченому – тьма)

Питання за хвилину.

  1. Хто допоміг Попелюшці потрапити на бал? (Хрещена-фея)
  2. Хто був третьою твариною, котру зустрів Колобок? (Ведмідь)
  3. Про кого мова: «…За три копи куплена»? (Коза-Дереза)
  4. На якого пернатого диво-птаха полював герой казки «Коник-горбоконик»? (Жар-птиця)
  5. Що подарував Квітень дівчинці в казці «12 місяців»? (Каблучку)
  6. Що треба сказати, щоб відкрити вхід в печеру? (Сім-сім, відчинися)
  7. У кого в дверях застряг Вінні-Пух? (У Кролика.)
  8. Як звати дівчинку з блакитним волоссям? (Мальвіна)
  9. Яка квітка виконує бажання? (Цветик-семицветик)
  10. До кого пішов Вінні-Пух на день народження? (До ослика)
  11. Назвіть маленьких друзів Білосніжки. (Гноми)
  12. В якому незвичайному будиночку поселилися мишка, жабка, зайчик, вовк, лисичка і кабан? (Рукавичка)
  13. Назвіть найдобрішу і безстрашну людину, яка носила лікарський білий халат, окуляри на носі. (Доктор Айболить)
  14. За ким побігла Аліса в Країну чудес? (За кроликом.)
  15. За що батька Чиполліно посадили до в’язниці? (Він наступив на мозоль принцу Лимону.)

Гра «Від мурав’ятка до слонятка»

Приклад: Сіра Шийка. (Качечка. Д.Мамін-Сибіряк. «Сіра Шийка»)

  1. Ряба. (Курочка. Російська народна казка. «Курочка ряба»)
  2. Лариска. (Криса. Успенський. «Крокодил Гена і його друзі»)
  3. Тортила. (Черепаха. Толстой. «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)
  4. Ніф-ніф. (Порося. Михалков. «Три порося»)
  5. П’ятачок. (Порося. Мілн. «Вінні-Пух і всі-всі-всі»)
  6. Каа. (Удав. Кіплінг. «Мауглі»)
  7.  Бембі. (Оленя. Зальтен. «Бембі»)
  8.  Гена. (Крокодил. Успенський. «Крокодил Гена і його друзі»)

Більшість із вас правильно відповідали на запитання. Коли ви станете читачами бібліотеки, будете читати багато книг, то обов’язково запам’ятовуйте їх назви та авторів. Ми часто будемо грати в літературні ігри.

  1. IV. Підсумок екскурсії.

Сьогодні у кожного з вас, діти, в бібліотеці з’явиться власний формуляр — невеличка книжечка, заведена на кожного читача бібліотеки, в яку записують дані про видані йому книжки.

— Чи є у вас улюблені книжки?

— Що означає слово «абонемент»?

— Що таке читальний зал?

— Як називають забудькуватих читачів? (Боржниками).

— Скільки днів можна читати бібліотечну книгу? (Два тижні).

— Як називається відділ, де книги не можна брати додому? (Читальний зал)

— Що нового й цікавого ви дізналися під час екскурсії?

Календар
Октябрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Сен    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031