Город на ділянці дошкільного навчального закладу
Обов’язковою умовою планування ділянки дошкільного закладу є створення городу і саду для ознайомлення дітей з культурними рослинами, формування трудових навичок, інтересу до сільськогосподарської праці. У процесі спостережень і праці, зв’язаної з доглядом за городніми рослинами, розширюється коло знань дітей, формуються мова і мислення, перші елементи діалектико-матеріалістичного світорозуміння.
Залежно від розмірів ділянки дошкільного закладу город може бути спланований по-різному, проте доцільно втримати такі розміри грядок і доріжок:
-грядки – 2,5-3 м завдовжки, що дозволяє розмістити по обидва боки всю групу дітей, і 70-80 см завширшки, що дає змогу дітям дістати до середини грядки під час саджання рослин і догляду за ними;
-доріжки-50-60 см завширшки, щоб діти, присівши навпочіпки під час розглядання рослин та догляду за ними, не пошкодили ті рослини, які знаходяться на сусідній грядці.
Ширина головної доріжки повинна становити 1 м, що дозволяє використовувати під час підвезення грунту тачки, носилки тощо.
На городі дошкільного закладу висаджують рослини, що належать до найбільш поширених родин.
До родини Хрестоцвіті належать: редиска, редька, капуста, ріпа.
До родини Пасльонові – помідори, баклажани, перець, картопля.
До родини Гарбузові – огірки, гарбузи, кабачки , дині, кавуни.
До родини Зонтичні – морква, петрушка, кріп.
До родини Лободові – столові буряки і шпинат.
До родини Бобові – горох, квасоля.
До родини Лілійні – цибуля, часник.
Квітник на ділянці дошкільного навчального закладу
Особливо цінними за рослинами на квітнику є спостереження естетичного плану, спостереження за повним циклом розвитку рослини від насіння до насіння, за розвитком і ростом рослин незалежно від умов середовища, за діяльністю комах — запилювачів тощо.
Протягом цілого року квітник — це місце постійних спостережень і праці дітей. Навесні – це розглядання і висівання насіння однорічних рослин, спостереження за їхнім розвитком, сходами багаторічних рослин, розвитком дворічних рослин; підживлення їх, розмноження, спостереження за цвітінням, за появою перших комах-запилювачів, висаджування розсади однорічних квітникових рослин.
Влітку – поливання, обрізування квіток, що відцвіли, підживлення, прополювання, спостереження за красою цвітіння.
Восени – збирання насіння, обрізування засохлих пагонів, висаджування цибулин, пересаджування, розмноження багаторічних рослин, укриття на зиму, спостереження за своєрідністю осіннього цвітіння.
Взимку – спостереження за квітниковими рослинами, що зимують із зеленими листками.