Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Формування інтересу до читання

89329797Перш ніж вчити дитину читати, необхідно викликати в неї  інтерес до цього процесу. Психологи кажуть: потрібно сформувати мотивацію для читання.

Яким чином це слід робити? Є лише два способи:

Читати дитині якнайбільше різноманітних казок, історій, оповідань, віршів;

Розповідати і пояснювати малюкові, чому так важливо й цікаво уміти читати.

Насамперед варто з’ясувати, які мотиви у дитини сформувалися, а які ще потрібно сформувати. Запитайте малюка: «Як ти думаєш, навіщо дитині вміти читати?», «Про що можна дізнатися з книжок?», « А ти хотів би (- ла б) навчитися читати?», «Для чого тобі це потрібно?» та ін..

Треба прагнути, щоб у дитини були сформовані п’ять мотивів:

  1. Пізнавальний мотив – бажання навчитися читати для того, щоб дізнатися багато нового та цікавого про навколишній світ (наприклад, про тварин і птахів, динозаврів, космонавтів, про рослини і т. п.).
  2. Перспективний мотив – прагнення навчитися читати для того, щоб учитися в школі було легко й цікаво.
  3. Мотив особистого росту – бажання навчитися читати, щоб стати таким ( — ою), як дорослі, щоб мама, тато, бабуся здивувалися і сказали: «Який молодець наш Дмитрик – уже вміє читати. Незабаром він сам прочитає книжки «Пригоди Буратіно», яку ми йому  подарували».
  4. Діяльнісний мотив – бажання навчитися читати, щоб мати можливість грати в словесні ігри, придумувати захоплюючі історії або казки і т. п.
  5. Мотив спілкування з ровесниками – прагнення навчитися читати для того, щоб розповідати про прочитане своїм друзям і знайомим.

Коли ви переконаєтесь, що в малюка добре сформовані хоча б деякі з перелічених мотивів, можете сміливо починати вчити його читати.