Навчально-виховний комплекс № 24

"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

Добірка орієнтовних творчих запитань для роботи з картиною

Як ви здогадалися, що художник змалював осінню (зимову, весняну, літню) природу?

Які почуття відчував художник, коли писав картину?

Який настрій був у художника?

Як художник ставиться до героїв (персонажів) своєї картини? Кого він любить (розуміє, засуджує)?

Яку погоду зобразив художник? Як ви здогадалися?

Якими кольорами передано осінь (весну літо, зиму)?

Про що мріють (згадують) герої картини?

Чому на картині так багато жовтого (білого, зеленого, сірого, синього) кольору?

Що тебе радує на картині?

Що тебе засмучує на картині?

Що добре, а що погано на картині?

Що ти знаєш про це дерево (кущ, тварину)?

Яку назву цій картині дав би ти?

Що вам подобається у цьому куточку картини?

Скільки живих об’єктів на картині?

Скільки неживих об’єктів на картині?

Що ти можеш розповісти про…?

Чому падає листя з дерев?

Що б ви хотіли додати на картині? Що забрати? Чому?

Про що перемовляються між собою берізки (дуби, яблучка, полуниці, ведмеді, ялинки під снігом, листочки на деревах тощо)?

Як би ти вчинив на місці дівчинки (хлопчика, ведмедика, річки тощо);

Як поводилися герої картини? Чому?

Що б ти порадив хлопчику?

Що б ти порадив дівчинці?

Що відбулося раніше?

Що може бути пізніше?

Чи правильно вчинив (вказати героя картини)? Чому ти так вважаєш?

По чому видно, що погода вітряна (сонячна, дощова, морозна, тепла, холодна, похмура)?

Про що нам розповідають ці картини?

Як називаються картини про природу? (пейзаж). Картини, на яких зображено «тихе життя» натури? (натюрморт). Картини із зображенням людей? (портрет).

Які кольори переважають на картині? Чому?

В якому куточку картини тобі хотілося б зупинитися (посидіти, присісти, відпочити, пострибати)?

Що відбувається з листям на деревах (травою, бурулькою, квітами)?

Чому осінь називають золотою?

Що ти можеш сказати про воду в річці (засніжену ялинку; персики на столі; про хлопчика, який отримав двійку; про дівчинку, яка стоїть у кутку і т.д.)?

Що найбільше тобі подобається на картині?

Що найбільше привернуло твою увагу?

Що саме на картині художник зобразив частково, не повністю? (річка, дерево, дорога, кущ, небо, озеро і т.д.)?

Що художник не намалював, а воно є? (сонце, блискавка та ін.)? Як ти здогадався? (бо тінь біля дерева; бо у дівчинки розтріпане волосся і гнуться дерева тощо).

Якими кольорами можна передати радість, смуток, гнів?

Чому сумує небо?

Що бачить у сні сніговичок? Про що він мріє?

Чому сумує восени ялинка? Чому для неї осінь не підготувала свою сукню?

Про яку таємницю розповів ялинці вітерець?

Що відчувають долоні, коли торкаються стовбура (листочка, снігу, води)?

Послідовність та характер запитань до дітей залежать від віку дітей, їх підготовленості, досвіду та завдань заняття. Найскладнішими для дітей є запитання, пов’язані з оцінкою емоційного стану героя, описом настрою, особистісних якостей персонажів, що пов’язано з недостатністю в словниковому запасі слів та словосполучень. А тому такі запитання до дітей варто ставити у старшому дошкільному віці.

Кількість запитань за змістом картини у молодшому дошкільному віці має складати не більше 3 — 4-х, у старшому — до 8-10. Важлива не стільки кількість запитань, а їх різноманітність.