"Дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад І ступеня"

«Дитина, батьки і частка НЕ»

Як часто ви говорите своїй дитині:
⛔  НЕ переходь дорогу в недозволеному місці.
⛔  НЕ відволікайся на уроці.
⛔  НЕ бреши.
⛔  НЕ бийся в дитячому саду, на вулиці.
⛔  НЕ їж брудними руками.
⛔  НЕ груби дорослим.
⛔  НЕ розкидай речі.
⛔  НЕ залишай після себе брудного посуду.

Діти за своєю природою дослідники.
Вони хочуть дізнатися, а що буде, якщо розмовляти на уроці, битися, їсти брудними руками, не мити посуд і розкидати свої речі⁉ ️
Де знаходиться це недозволене місце і чому воно недозволене⁉ ️
А грубити старшим це якісь слова говорити⁉

Щоб уникнути подібний дитячих досліджень, говоріть дитині про наслідки вчинку, чому ви не хочете, щоб вона це робила.

Забороняючи, скажіть дитині про те, що ви від неї очікуєте.
➖ А хіба і так не зрозуміло❓➖ дивуються батьки.
Дитині не зрозуміло❗Краще, якщо вона почує це від вас, ніж отримає відповідь досвідом, часом небезпечним шляхом.

Дитина почула заборону, але не почула, як було б безпечно і корисно.
Проявіть творчість, переформулюйте вказівки, наприклад так:
✔Переходь дорогу по зебрі або зеленому сигналу світлофора.
✔Мені так цікаво, що вчителька розповідає на уроці. Запам’ятай побільше, а потім розкажи мені.
✔Якщо щось хочеш, то скажи, ми подумаємо, як з цим розібратися.
✔Дружити, завжди приємніше, ніж битися. Попроси іграшку, а свою дай натомість.
✔Їжа корисніша і смачніша, якщо їсти чистими руками. Я хочу, щоб ти була міцною і здоровою.
✔Помий посуд після себе, ця корисна звичка тобі знадобиться. А у мене буде більше часу, і ми з тобою пограємо.

Важливо, щоб інструкції, які ви даєте дитині були чіткими і зрозумілими, щоб дитина не домислювала ваше розпорядження.
Важливо розповідати дитині про наслідки, а не залякувати її, не відмахуватися фразами: «Виростеш, тоді дізнаєшся❗️»
Вона не буде чекати, адже діти нетерплячі в своїх бажаннях.